Muriel Barberyová – S elegancí ježka

Nejdřív jsem byla hodně rozpačitá… pak jsem se konečně se zájmem začetla a nevadily mi ty filozofické pasáže… já na to moc nejsem… Marxe jsem nečetla a Annu Kareninu si už moc nepamatuju… a nakonec tam byl i krásný příběh… s nečekaným koncem.

Je to o domovnici v jednom pařížském domě, o divadle, které hraje pro ostatní, aby měla svůj klid. Skrytá intelektuálka, která utíká před okolním světem. Nakonec je prozrazena :-). Příběh domovnice se prolíná s příběhem slečny z jedné bohaté rodiny bydlící v onom domě. Slečna se rozhodla spáchat sebevraždu, pokud neobjeví něco, kvůli čemu by stálo za to žít. A tak hledá, sepisuje o tom deník. Je to také o obyvatelích domu a jejich přetvářkách, obyčejných starostech i malichernostech. Každý si najde to svoje. Nakonec i elegantní a velmi křehkou love story :-).

Krásná kniha, u které jsem brečela. To se mi už dlouho nestalo.

stažený soubor (2)

Příspěvek byl publikován v rubrice Knihy se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Muriel Barberyová – S elegancí ježka

  1. Alizia napsal:

    Souhlas, pěkná kniha, ale určitě ne pro každého. Nějaké pasáže byly fakt zdlouhavé a lehce nudné. Vlastě mě začala bavit až tak od druhé poloviny a ten konec, no mohlo to dopadnout jinak, tak moc jsem se těšila na happy end!

Zanechat Odpověď

