Školka

Juniorovi byly dva roky a začínám pomalu přemýšlet o školce. V březnu by měl jít k zápisu a od září dalšího roku by měl nastoupit. Chodí teď sice dvakrát týdně do školičky, ale to je taková spíš hlídací záležitost než že by to mělo nějaké pedagogické zaměření. Zatím je účelem pohrát si s dětmi a máma chce chvíli klidu. A kam dál?

Dívala jsem se na nabídku školek v okolí a vzešli dva kandidáti – Montessori školka a školka s výukou angličtiny. A teď babo raď, co je lepší… Obě jsou státní za podobné peníze, takže tam rozdíl nenajdu. Do Monte budou chodit 3 další děti z našeho domu. Anglická má navazující základní školu. Angličtiny tam není moc, jen 2x týdně lekce s rodilým mluvčím (bála jsem se, aby toho nebylo hodně pro tak malé děti). Anglická školka je v areálu základky, která je dle recenzí dobrá pro přípravu na víceletý gympl. Ale mám z ní pocit ohromného soupeření. Už jen to výběrové řízení… Zvládne to? Zvládnou to jeho rodiče?

No nevím, kterou vybrat. Mám trochu obavy z Montessori výuky – aby se mi z něj nestal úzkostlivý samotář, který si nenechá vstoupit do svého prostoru. Na druhou stranu, proč mu nenechat alespoň do 6 let pocit, že má svoje místo, svojí bublinu, kam mu nikdo nesmí. Hlavní je pro mě základní škola, u které bych chtěla, aby Juniora dobře připravila na gympl. Měl by se naučit učit. Měl by mít zájem o věci okolo sebe, a to všechno získá během prvních let ve školství… ale jakou cestou se dát…? Nebude pro dítě z Montessori normální základka jako kulturní šok? A nebo mi ho tam zklidní a připraví na „samostudium“ pro celý život?

Máte s tím prosím někdo zkušenost? Co si o školkách myslíte, možná to moc hrotím už na začátku… protože je na výběr. Ach jo.

Příspěvek byl publikován v rubrice Doma se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na Školka

  1. Sedmi napsal:

    Pokud nejedete monte v nejake mire i doma (coz bych podle povahy komentare nerekla, ale treba se pletu), tak bych asi sla do te anglicke… ale jsou i monte zakladky jestli te trapi hlavne tohle…
    Nejlepsi ale bude do obou zajit, podivat se, poptat se, pozorovat…

  2. avespasseri napsal:

    Já se byla s malou podívat do Monte centra a mé zaobírání se touto alternativou mě rychle přešlo 🙂 Ne, nic proti Monte, znala jsem maminku, které tam jedno dítě chodilo s nadšením, ale druhé musela vzít a dát jinam. Jak kterému dítěti to asi vyhovuje. Tak bych to také, jak říkala Sedmi, vyzkoušela, okoukla a rozhodla se. Kdysi jsem také uvažovala o anglické, ale to padlo hlavně z finančních důvodů. Ale pokud tam mají jen 2x týdně lekci, tak čím jiným se pak ještě liší, než že na to pak navazuje ta základka, o kterou ti asi jde nejvíc? Já učila 2x týdně děti ve školkách normálních angličtinu, takže to pak asi vyjde nastejno? A také jsem jednou suplovala na základce na kurzu angličtiny a jedna holčina mi tvrdila, že má za sebou anglickou školku. Byla bych to do ní neřekla. Je to asi opravdu školku od školky. My nakonec chodily úplně do jiné, kterou jsem původně ani tak nechtěla (ale nic velkého jsem proti ní neměla, jen jsme měli zdánlivě dvě lepší varianty v okolí), ale nakonec na ni nedám dopustit. Malá si sedla s dětmi, s učitelkami a vůbec si nemám nač stěžovat… Pro vstup do školy ji připravili dobře… i když ono je jí už téměř sedm, tak to s ní nebyla žádná velká práce asi :-))

  3. Holky, děkuju za názory. Chystám se do Monte zajít na hrací odpoledne, možná i vícekrát, dám tomu šanci. A pak uvidíme. Do březnového zápisu snad vybereme 🙂 Kdybych měla vybírat podle vzdálenosti od domu, tak Monte máme prakticky za barákem. Nebráním se ničemu, spíš se musím podívat, jak moc se tam ta metoda praktikuje.

  4. gaga napsal:

    Možná také koukejte o jakou montessori školku jde – je to skolka jen s „prvky“ montessori? nebo klasicka? Je vedena pod spolecnosti montessori ( http://www.montessoricr.cz/organizace/ )? moje dcera chodi do montessori skolky jonas. sama predpokladam, ze bude navazovat v montessori skole. Jsou ji dva roky a tri mesice. Je spokojena a rozhodne se stala vice komunikativni, ne samotarkou. Jen je potreba dat ji prostor a zit v myslence Pomoz mi, abych to dokázal sám – dát dítěti prostor a čas, pomoci, až když si to přeje – i doma..

  5. Neter napsal:

    Nedelej si iluze, v anglicke skolce se nauci maximalne nejake pisnicky; a Montessori v tak nizkech veku jsou proste jen „trochu jinak“ urcena pravidla, tj to same, co se da ocekavat od nastupu do jakehokoli zarizeni predcasneho vzdelavani. Bagatelizuju to, ale jaksi vim, jak vypada prace se skupinou triletych deti, obzvlaste s ohledem na to, nakolik zvladaji materstinu/y. Skolka slouzi k tomu, aby se dite naucilo trochu samostatnosti a vychazet s ostatnimi (detmi, dospelymi), na nejakou predpredpripravu na gympl muzes zapomenout (krome toho nic ve zlym, ale prijde mi trooochu predcasny ve dvou letech myslet na gympl: co kdyz se z nej vyloupne technicky typ, umelec, atd?). Vyber tu, kde se bude Honzik citit bezpecne a dobre, vic pro nej udelat nemuzes. Aby se dite naucilo poznavat/ucit, potrebuje bezpecne zazemi a az potom urcite impulzy, ktere prijdou s rutinou, kterou si ve skolce osvoji.

    • Dekuji za komentare! 😃 takze to asi dopadne tak, ze pujde na zapis do skolky, kterou mame bliz k baraku a kam budou chodit 3 dalsi deti od sousedu. Ze bude montessori je vlastne jedno :-)))).
      To s tim gymplem byla jen uvaha do budoucna, rada bych mu doprala dobre zaklady.

      • avespasseri napsal:

        Naprosto souhlasím s Neter s tím, o co hlavně v té školce jde. A chápu, že uvažuješ do budoucna, abys mu dala základy (a pak nelitovala, že něco…). Já osobně si myslím, že často nejde ani o tu kvalitu výuky, jako o to, aby dítěti vzdělávání neznechutili. Pokud povzbudí, super. U nás na gymplu byla asi kvalitní fyzika, ale touha ze základky po matfyz mě přešla prostě proto, jak se k nám přistupovalo. Zatímco anglicky mě nenaučili ani ň. Většinou se nic moc nedělalo a když, tak česky. A přece jsem se dostala na překkladatelství. Chtěla jsem sama, učila jsem se sama, našla si způsoby, jak se naučit… a jsem vděčná, že mi na gymplu tu anglinu neznechutily stejně, jako tu fyziku 🙂

Zanechat Odpověď

