Med – zlatý zázrak

O víkendu jsme se doma bavili, že lžička medu před spaním pomáhá proti ukládání tuků. Minulý týden prý vyšlo pár článků na toto téma. Já je zase nečetla :-D. Tak jsem se dala do hledání a našla docela zajímavé věci. Vlastně takové babské recepty, které spousta lidí zná. Mě potkal jen med s cibulí a o zbytku jsem nevěděla.

Když už je med takový skvělý produkt bránící nemocem v proniknutí do těla a harmonizující procesy, tak jsem doma dnes zavedla medovou kůru. Junior potřebuje po všech podzimních nemocech posilnit imunitu a já zkusím tu lžičku před spaním a jsem zvědavá, jestli se s váhou  něco stane. Ono ale v jednom článku bylo, že se nemá jíst po 17h a pak těsně před večerním čištěním zubů se má sníst lžička medu. Je to vtipné, kdybych nejedla od odpoledne, tak zhubnu na kost :-D. Moje poslední jídlo se většinou dostaví okolo desáté večer. No tak tuhle část receptu nedodržím, to bych se vzbudila hlady. Ale večerní mlíčko se lžičkou medu si dám líbit! Prý se po tom taky líp spí… Malý dostal pro jistotu k večeři tousty s medem… aby se nebudil ze spaní. Jestli med zabere i na tohle, tak si kupuji včely a dělám ho ve velkém! 😀

Nakonec přidávám pár „babských rad“, které jsem dnes vyčetla a několik linků na informace o medu, kde jsem čerpala:

Rýma, zahlenění, horní cesty dýchací (náš nejčastější problém) – rozmixovaná nebo nakrájená cibule smíchaná se lžičkou medu – šťáva se užívá po lžičkách nebo se přidává dětem do pití. Stačí prý i namazaný med na chleba nebo toust. Prostě dostat do sebe med… :-D. Proti zahlenění jsou důležité zase silice z cibule.

Rekonvalescence po nemocech – pít mléko s medem na doplnění energie po vyčerpávající nemoci.

Nespavost, nervozita, na zklidnění – jednu nebo dvě lžičky medu před spaním (před čištěním zubů :-)).

Stáří – co je pro dítě mléko, je pro starce med… hmm, kdysi jsem slyšela, dnes znovu četla. Tak prý med má antisklerotické účinky. Když to ještě prohodím moravským vínem, to bude věk :-D.

Podpora jater, srdce a cév – med se ukládá jako glykogen a zlepšuje svalovou činnost a činnost jater. Cukr se ukládá jako škodlivý cholesterol. Tak volím med…

Těhotenství – prý by se mělo zkonzumovat až 5kg medu během těhotenství, aby plod dostal všechny živiny. Aha…

Pleť, vlasy, kosmetika, masáže… netřeba nic dodávat, stačí mazat a patlat 🙂

Včelí produkty.eu, Novinky – Lžíce medu před spaním, Vitalia – Jak využít med, Včelařství Urban

A kde med koupit? Dala jsem do vyhledávače „prodej medu“ a vyjelo tolik stránek, že nemá cenu sem přepisovat. Koupit přímo od včelaře se dá lehce. Tak jdu najít někoho blízko nás.

Sladkou dobrou! 😀

images

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Ostatní. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na Med – zlatý zázrak

  1. Sedmi napsal:

    Hezky, to jsem taky nevedela… ale med jime teda na kila, je to des. Rano do caje, ja na musli nebo do jogurtu, May do jogurtu a i jen tak… ted jeste koupit nejaky kvalitni, aby to melo vyznam.

  2. avespasseri napsal:

    To mi říká, že bych měla vytáhnout ten, co máme v lednici, a zas na něj najet….

  3. Alizia napsal:

    Super clanek, ukladam na horsi casy 🙂 mleko s medem pred spanim je vazne skvele, v dobach kdy jsem mela problem s nespavosti jsem ho popijela kazdy den 🙂 a tec uz jedine caj s medem! Nakoupili jsme asi 10 sklenek od jednoho vcelare, takze jsme nastesti celkem zasobeni 🙂

    • No prvni noc byla vtipna. Ja sla spat po pulnoci a ve dve jsem cumela do stropu… Junior teda zabral, mel jen jeden moment, kdy se trochu probral a kopal nas, pak usnul a spal do sedmi. Takze jsme po obede dospavali oba. Ale budu to sledovat 🙂

  4. Vanilka napsal:

    Dej vědět, jestli pak bude Junior líp spát. Pokud ano, asi začnu do Motýlka cpát večer med. Ví někdo, od jakého věku se to smí?

  5. Táňa napsal:

    O hubnuti a medu porad posloucham na evropa2. Chut na lzici medu pred spanim nemam, ale do cajiku ho miluji :-).

Zanechat Odpověď

