Svařák

Včera jsme asi zavedli naši novou předvánoční tradici – sousedský svařák na zahradě. Pozvali jsme pět našich nejbližších sousedů s rodinami, připravili jsme svařák a každý přinesl nějakou dobrotu na ochutnání. Bylo to moc příjemné setkání a příští rok jej rozhodně zopakujeme.

Napadlo mě, že každý má asi jiný recept na svařák, stejně jako je v každé rodině jiný bramborový salát.

Tady je můj recept:
2l červeného vína (my měli svatovavřinecké)
0,5l vody
Skořice, 15 hřebíčků, citron, cukr krystal.

Nejprve jsem dala vařit vodu s celou skořicí a hřebíčky a 4 lžícemi cukru. Zakapala jsem troškou šťávy z citronu, nechala pár minut povařit, až voda od koření zhnědla. Pak jsem přidala víno a zahřívala až do doby než se na hladině vytvořila pěna.
Pozor, když necháte víno přejít varem, rychle se vypaří alkohol. To se pak přidává třeba štamprle rumu. Když se jen zpění, rum přidávat nemusíte. Nebo jak chcete :-).

Jaký je ten váš recept?

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Jídlo se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Svařák

  1. Sedmi napsal:

    hezká tradice 🙂 svařák podle toho, co se zrovna doma najde za koření 😀

  2. Pink Ambitions napsal:

    Bohuzel zadny: kupuju sacky s korenim.
    Nikdy mi nenapadlo ani poradne seznamit se s sousedy: bud se stehuju porad nebo zrovna dobre zkusennosti s nima nemam. Asi jednou musim to vse prekonat a seznamit se…alespon!

Zanechat Odpověď

