Detox je nutný…

Jestli jste měli kaloricky náročné svátky, na nic nečekejte a dejte si novoroční detox. Bez předsevzetí, bez čekání na zítra nebo na pondělí nebo na cokoliv jiného.
U mě fungují jednoduché věci:
– hodně pít a hlavně vodu nebo čaje. Vodu jedu z Brita konvice, nějak mi víc chutná a nemělo by v ní být tolik chloru po uhlíkové filtraci. Čaje mám teď bílé, mátové a zelené. Prostě cokoliv bez přídavku cukru!
– ovoce dopoledne, zelenina odpoledne. Je potřeba vláknina a vitamíny. Sladké ovoce dopo, aby se stihla energie spálit.
– nejíst po 20h. Chodím spát pozdě a toto pravidlo umím porušit i ve 22h pytlíkem chipsů. Ale na plné břicho mi stačí i rohlík se šunkou, to se pak blbě spí, ráno se nekoná ploché bříško a noční regenerace taky nefunguje.
– omezit alkohol nejlépe na nulu. Letošní svátky byly obzvlášť výživné, co se alkoholu týká. Takže zahajuji abstinenci. Alespoň do dalších hor :-).
– detox podpořit potravinovými doplňky. Moji oblíbenci jsou běžně dostupní v DM – jablečný ocet na podporu metabolismu, selen na posílení imunity, B vitamíny jsou dobré na všechno možné. Teď jím ještě zelené potraviny – trio chlorella, spirulina a mladý ječmen – kvůli antioxidantům, neutralizaci překyselení organismu atd.
– cvičit dvakrát týdně pořádně a mezi tím rychlá čtvrthodinka. Ráda bych cvičila každý den, ale regenerace je stejně důležitá jako cvičení, takže dvakrát v pracovním týdnu je moje optimum. Mezitím doma chvilka u fitness programu v telce. Mám tu několik cvičících programů, tak je střídám – jednou jóga, pak women workout, fat burner, pilates. Nesnáším stereotyp a vymýšlet si vlastní cviky. Virtuální cvičitelky jsou pro mě na domácí chvilkové cvičení fajn :-).
– jít spát před půlnocí. Do půlnoci prý tělo nejlépe regeneruje, někde jsem to kdysi četla. No každá minuta spánku dobrá, tak proč koukat na kraviny v telce namísto dobrého spánku? 🙂

Tak jdu na to. Dnes jsme se vrátili z hor a snažím se dohnat alespoň vitamíny a pitný režim. No a utahaná jsem dostatečně po maratonu vybalování, tak spánek dnes dodržím taky :-).

Co váš novoroční detox, potřebujete jej po svátcích? Dáváte si cvičící předsevzetí? Jak dlouho vydržíte?

Příspěvek byl publikován v rubrice Wellness se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Detox je nutný…

  1. avespasseri napsal:

    Pravda, ještě ty B vitamíny, k těm bych se taky měla vrátit 🙂 . Předsevzetí jsem si žádné nedala, ale prostě to na mě přišlo (zrovna dnes o tom taky píšu :-))… nebo spíš se postupně přidávají nové a nové způsoby, jak si zas trochu „dopřát“ (v tom zdravém slova smyslu). Před pár dny jsem zas začala počítat kalorie, myslela jsem, že si stále ještě pamatuju, kolik tak co je… ale zjistila jsem, že ne. Tak jsem si třeba zobla včera k večeři zavináče. Tukovou bombu 🙂 Že je to bomba jsem zjistila, až když jsem si vyplnila tabulku na kalorickychtabulkach.cz 🙂 Dnes jsem si zas ještě večer před osmou musela dát pár kousků cukroví, protože jsem naopak zjistila, že jsem toho přes den snědla málo a byla bych pod svým bazálním metabolismem… miluju počítání kalorií :-))))

    • Dobrý tip, zítra ty tabulky taky projedu. Ale mám pocit, že na to budu zapomínat a brzo se to mine účinkem. Uzenáč mi přijde docela zdravý… 🙂

      • avespasseri napsal:

        Zavináč uzenáč 🙂 To jsem si také myslela… rybička s cibulí 🙂 Ono stačí to dělat tak týden, pak člověk získá jakžtakž přehled…

      • Tak tabulky mám na mobilu a už teď po necelém dni vím, že tohle vyplňovat nebudu. Nejde mi to rychle, tak s tím nechci ztrácet čas. Jen snídani než jsem tam namrskala. Čaj mi vyplivl kalorie, ale žádné tekutiny. No dílo, když to jeden neumí :-))

  2. avespasseri napsal:

    Já to dělám na počítači – můj mobil není na internetu žádná sláva, tak mail ještě přelouská – a to docela jde. Oproti tomu ručnímu zadávání, když jsem si počítala minule, to je ještě paráda 🙂 Já teď spíš dumám nad tím, jak je to tedy s tím bazálním metabolismem 🙂 Už jsem si napsala o info bloggerce (mojetelo.blogspot.cz), u které jsem se tím nápadem před časem inspirovala… a teď dozrál. Protože podle bazálního metabolismu abych furt jedla a jedla :-)))) Tedy ne že bych si stěžovala :-))
    Čaj bez tekutin? To byl nějaký v prášku asi… :-)))))

    • Ten bazální metabolismus je kolik kalorií tělo potřebuje na svůj provoz, kdybys nic nedělala. No a každý to má jinak. Mělo by se to ale asi měřit na nějaké fitness váze než holým zadáním věku, výšky a váhy. Radši půjdu k výživové poradkyni, tohle nevím jak mǔže fungovat takhle anonymně.

      • avespasseri napsal:

        No jo… ono se to zdá jednoduché, ale není… nebo alespoň mě už ani ten mozek nepálí… natož že by spaloval povánoční tuky :-))))
        Pravidlo prý zní, že nesmíš pod ten bazál… jinak tělo hladoví, uškrcuje metabolismus, požírá svaly atd., atd. A pak přijde jo-jo efekt, kdybys náhodou někdy zas začala jíst. Bude vystresovaně jen ukládat a ukládat, co kdyby zas přišel ten hlad.
        Takže já chápu, že když budu jíst a nedělat nic, tak se mi ten příjem navíc uloží.
        Jenže co když začnu něco dělat? Teoreticky COKOLIV co vydám, musím zase doplnit, protože jinak spadnu pod bazál. Jenže jak tedy dosáhnout toho, že mám větší výdej než příjem, což je přece základní pravidlo hubnutí (tedy včera jsem ho měla, nechápu, tedy alespoň podle tabubulek :-)) a přitom nespadnu pod bazál. Ať nad tím bádám jak bádám, tak mi to do hlavy nejde :-))
        Co se výpočtu týká, kdysi jsem byla asi na Inbody (byla to nějaká akce výživářů zdarma), bohužel jsem papírek kamsi založila. Ale to už je beztak dlouho. Na netu je kromě toho výpočtu na tabulkách k dohledání i vzoreček, podle kterého se to počítá (podle věk, váha, výška). Našla jsem i důkladnější, skrze objem pasu, boků, zápěstí a předloktí, který odhadne tuky (a tím i plus mínus aktivní svalovou hmotu a zpřesní bazálku), ale výsledek nebyl tak moc rozdílný. Myslím, že plus mínus by mi to mohlo stačit.

  3. Alizia napsal:

    Teda Pájo, smekám, hezky jsi to vzala od podlahy! Myslím, že Ti za chvíli bude tělo závidět lecjaká dvacítka 😉 Já žádný detoxy nedržím, vlastně stále se snažím jíst zdravěji, proto mě ty Vánoce tak šíleně rozhodily :-/ Ale stačí abych se zase vrátila ke svému jídelnímu stylu a budu v pohodě 🙂

    • No já zase smekám před všema, kteří dokáží jíst jen zdravé věci. Já hřeším pořád a proto potřebuju něco proti a naředit ty škodliviny vodou :-). To je moje teorie dle mého selského rozumu. Nakolik to funguje, zjistím stejně až bude pozdě cokoliv měnit. ;-))) a víš co, až budu mít důležitější věci na práci tak to cvičení půjde bohužel do háje.

    • Ali a Ty fakt nemusíš nic řešit, pokud jde o postavu ;-).

Zanechat Odpověď

