Dan Brown – Inferno

Konečně dočetl i manžel a můžu po třech měsících napsat svoje dojmy. 🙂

Inferno se zabývá tématem globálního přelidnění… mně to přijde celé postavené na hlavu jako humbuk okolo globálního oteplování… (Kdo četl Malého prince ví, že kdyby se všichni obyvatelé planety postavili vedle sebe, zaberou aktuálně oblast přibližně o rozloze 57x57km… třeba celá Sibiř je prázdná, ne? :-D) Takže mi výběr tématu docela otrávil čtení. Co je alarmující, je genetické inženýrství a vůle někoho měnit novými objevy situaci na Zemi.. vše se dá zneužít a ne zrovna k ušlechtilým účelům… Tohle je k zamyšlení a nechci ani domýšlet, co se dá všechno způsobit (viz. světové války…).

Zpátky ke knize: děj se odehrává ve Florencii a dvou dalších městech – nemůžu bohužel prozradit, protože pak bych napovídala. Dan Brown si dal znovu záležet na pečlivém vykreslení detailů a historických souvislostí. Tyto části knihy jsou zajímavé  a četly se mi moc dobře, protože jsem na většině těch míst byla, vybavily se mi vlastní vzpomínky, mohla jsem si projít svoje fotky. Zbytek děje… no já byla otrávená z řešení přelidnění planety, tak mi ty honičky a intriky až tak zajímavé nepřišly.

Další kniha Dana Browna by snad mohla být o Praze, vzhledem k jeho návštěvě nedávno. Tu si přečtu, ale asi jen kvůli Praze. Jestli sem zasadí další globální zápletku a bude zachraňovat lidstvo, tak už mě to fakt nebude bavit. Pak mi to přijde jako parodie na Jamese Bonda. A když se mi vybaví Langdon jako Tom Hanks – sorry, ale v porovnání s jakýmkoliv představitelem Jamese má nulový sexappeal :-D.

inferno

Příspěvek byl publikován v rubrice Knihy se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Dan Brown – Inferno

  1. Vanilka napsal:

    Když jsem četla 1. Brownovu knihu, byl v kinech film, ale tehdy jsem tomu záměrně nevěnovala pozornost. Jen mi v hlavě utkvěl Jean Reno. Myslela jsem, že hlavní roli ztvárnil právě on, a dodnes si tak Langdona představuju. Když jsem v kině viděla Toma Hankse, těkžko jsem se s tím smiřovala.

Zanechat Odpověď

