Převařená voda s citronem

Po návratu z dovolené jsem začala s takovým malým ranním rituálem – snažím se pít převařenou teplou vodu s kapkou citronu.

Kafe jako první ranní nápoj mi někdy dělá potíže s trávením a na čaje mě moc neužije, tak jsem hledala vhodnou alternativu. Před časem jsme s manželem pili vodu s citronem. Jenže na studenou je mi ráno zima, tak jsem přešla na převařenou.

Na internetu jsem pak našla spoustu článků o převařené vodě a její pití má následující pozitiva:
– je rychleji stravitelná než voda nepřevařená (až o 3h!),
– vařením zničíte chlor,
– teplý nápoj je pro organismus lepší než studený, protože studeným připravíte zažívacímu traktu teplotní šok a zpomalíte metabolismus,
– citron ve vodě má detoxikační účinky a také působí na snížení cholesterolu,
– převařená voda z kohoutku neobsahuje toxiny z PET lahví,
– oproti syceným nápojům neobsahuje fosfor, který působí na odvápnění kostí,
– voda s citronem napomáhá k čistější pleti.

Namátkou  jsem vybrala tyto články, které pojednávají o pitném režimu a teplé vodě s citronem: AjurvédaDokonalá žena, The Source.

Co pijete ráno ke snídani a během dne? Máte svoje oblíbené rituály a nápoje? Pili byste celý den teplou vodu?

TheSource.com

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Jídlo se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

15 reakcí na Převařená voda s citronem

  1. Sedmi napsal:

    tak dej vedet, jak to funguje po par dnech/tydnech… ja rano piju bud vodu s citronem (vlaznou z kohoutku), vodu se stavou nebo juice a pak na to teprve to kafe… ale obecne studene napoje nemuzu, dokonce ani pivo… akorat v lete sem tam snesu, urcite ne ale rano nalacno… a tak s pitim teple vody nemam problem.

  2. avespasseri napsal:

    Já už jsem tenhle ranní rituál před pár dny zavedla taky :-))))))
    Od té doby, co jsme na čchi-kungu zavedli pročišťování pěti orgánů (taková praxe ovlivněná čínskou medicínou) a já jsem asi jediná, která to obvykle protrpí (hlavně u jater a sleziny), tak jsem zase vyštrachala své knihy o čínské medicíně a stravování a na ranní teplou vodu s citrónem už zase došlo. Tak snad mi to vydrží 🙂 Jen ji nepiju převařenou, ale jen teplou z kohoutku.

    • No v tom jednom článku bylo, že by se voda měla vařit 10min… taky ji jen nechám provařit v konvici, to není ani minuta.. tak nevím, jaký je v tom rozdíl 🙂 Jo, čínská moudra mají něco do sebe. Kdysi jsem si dělala jarní očistu trávicího systému vlažnou slanou vodou – ta se vypila a pak se cvičily cviky, zase voda, zase určité cviky… muselo se cvičit, aby ta voda šla přímo do žaludku a ne přes ledviny, no strašná věda, ale fungovalo to dobře.

      • avespasseri napsal:

        Jo… to si pamatuju, to jsem dělala taky :-))))))) Jednou :-))))) A pak jsem nějakou dobu pojídala jen tu rýži s mrkví, pokud si dobře pamatuju :-))) Nezaznamenala jsem žádná pozitiva, ale ani negativa, rozhodně to bylo zajímavé. No a asi jsem se i detoxikovala :-)))) Trochu 🙂 Já to beru tak, že voda by měla být teplá… o tom vaření jsem nečetla nic :-))) Podle čín. medicíny někdo teplou vodu nemůže pozřít, protože má v těle třeba moc horka, zatímco já, která má spíš ten chlad, studenou vodu, ani limonádu, ani nic podobného nemůžu. Hned je mi strašná zima 🙂 Nemluvě o tom, že z dob, kdy jsme byli na stáži v Egyptě, jsme si odnesli poučku, že studenou vodu v tom vedru NIKDY. Že z toho jsou pak průjmy a žaludeční problémy :-)))))

      • Přesně, každé léto se o tom píše, že víc ochladí vlažná polívka než ledový nápoj :-)). Rýže s mrkví byla po té proceduře mňamka, co? :-)))

  3. Vanilka napsal:

    Já ráno piju zelený čaj a pak v autě kafe. A v práci hned po příjezdu druhý.
    Teplou vodu s citronem pije moje švagrová. Slyšela jsem, že to má spoustu úžasných účinků, ale zatím mě ta představa moc neláká (teda představa těch účinků jo, ale teplá voda moc ne).

    • Mně to nepřijde divné, dokonce mi to chutná a někdy ji piju samotnou i bez citrónu. Prostě to ber jako citronový čaj, do kterého ten citron jen vymačkáš. Nebo se tam dá přidat jablečný ocet – to zase na spalování tuků a hubnutí.

  4. neter napsal:

    Jojo,tepla voda s citronem nebo tepla voda s jablecnymi slupkami je u nas doma docela bezne piti,nesu si to od svoji maminky i do sve vlastni domacnosti 🙂 (Marta)

  5. Alizia napsal:

    Taky bych to chtela nekdy zkusit, jednu dobu jsem rano pila vodu a jablecnym octem, ten ma taky blahodarne ucinky. Mam jen problem s tim cekanim na sndani, kdyz vstanu, tak se potrebuju hned najist.

Zanechat Odpověď

