Vůně mého mládí

Stává se vám, že po dlouhé době ucítíte nějakou vůni a vybaví se vám obraz, situace nebo pocit z minulosti?
Poprvé se mi to tak intenzivně vybavilo, když jsem otevřela svůj první krém Hydra Zen od Lancome. Jeho nádherná vůně a růžička na víčku mi přinesly vzpomínku na babiččin toaletní stolek, na kterém stál krém s růžičkou. Měla tenkrát nějaký tónovaný krém, asi makeup. Vůně byla stejná. Chodila jsem tam okukovat a očichávat všechny kelímky a rtěnky. A zavírala jsem se do toho trojdílného zrcadla a počítala, kolikrát se tam vidím :-)). Junior dělá na návštěvě to samé – kouká na rtěnky a vrže se zrcadlem. Nakonec jsme vždycky skočili do peřin – nadýchaných, vyvětraných a voňavých.
A teď znovu nějaká forma déjà vu – mazala jsem pupíček modrým tělovým mlékem s Q10 od Nivea… a zase tam byla vzpomínka na dětství. Tentokrát ne konkrétní obraz, ale měla jsem silný letní dovolenkový pocit, asi jsme si na dovolenou vždycky brali modrou Niveu pro celou rodinu :-). Vybavilo se mi Chorvatsko, léto, sluníčko a stanování v kempu :-)).

Příspěvek byl publikován v rubrice Beauty se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Vůně mého mládí

  1. avespasseri napsal:

    Nejdřív mě napadlo, že nic takového neznám. Asi jsem od malička spíš kluk, co lítal po nádraží a hrál si na špióna, než ta holčička, která okukuje rtěnky apod. 🙂 Já tak max. šperky, co měla matka a babička uložené 🙂 Ale pak jsem si vzpomněla na vůni, která mi připomínala můj pobyt v Anglii. Byla to taková levná záležitost, ale mě uchvátila.. už nikdy jsem ji nikde nepotkala. Podobně jsem byla unášená vůněmi z těch egyptských „voňávkární“. Jednu jsem obzvlášť milovala. Ale ani tu už nemám a ani nevím, jaká to byla 🙂

    • Jo, orientální vůně jsou kapitola sama pro sebe. V tom bych se mohla na měsíc klidně ztratit :-)) u naší babi se dobře šmejdilo. Jediná ženská z mého dětství s červenou rtěnkou. A přitom nebyla městská. Prostě nikdy nešla ven v zástěře a neupravená 😄. Je to sranda, co si člověk vybaví z jednoho nádechu vůně :-))).

  2. Sedmi napsal:

    mam takove vune taky, ale intenzivneji u mne funguje hudba…

  3. Vanilka napsal:

    Nivea má na vytváření voňavých vzpomínek asi nějakou tajnou recepturu.

  4. Janina napsal:

    Zrovna minulý týden se mi něco podobného stalo! čekala jsem na kamarádku, venku na lavičce a vedle seděla paní, která voněla stejným parfémem jako moje máma před patnácti lety. A já si vybavila, naprosto zapomenuté situace, které jsem s ní zažila:-)) Je zvláštní, jak tyhle věci fungují:-)

Zanechat Odpověď

