Cvičení po porodu

V Podolí k maminkám přichází hned druhý den po porodu rehabilitační sestra. Ukazuje, jaké jemné cviky mohou ženy provádět, aby se jim lépe zavinovala děloha, nenatékaly nohy, aby se začalo pomalu zpevňovat pánevní dno, aby záda nebolela. Pokud se mamince navíc rozestoupily břišní svaly (jako mně), dostane další dávku cviků přesně na tento problém.

A tak každý den poctivě cvičím a ležím na polštáři. 🙂

Tímto příspěvkem bych ráda začala sérii článků na téma Jak se dostat po porodu do formy. Když jsem mluvila s maminkami na společném pokoji, kde jsem strávila první noc, nebyly si vůbec jisté, kdy začít, s jakým cvičením, které partie zatěžovat hned a kterým se vyhnout. Takže moje zkušenosti a pokusy budou zde na blogu. Prosím, neberte to jako univerzální návod pro všechny, nejsem rehabilitační pracovník.  🙂

HP0099

HP0100

Příspěvek byl publikován v rubrice Wellness se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na Cvičení po porodu

  1. jolana88 napsal:

    co si pamatuji (hodně) – i u posledního porodu došla pracovnice. Z 5 jsem cvičila jediná .. Většina mamin byla přesvědčena, že „odvedly kus práce, zaslouží oddych..“. Myslím, že nejde jen o momentální fyziostav (zavinutí, diastáza) – ale i pohled do budoucna. Takže – gratuluji.

  2. Alizia napsal:

    Pajo, tak to potrebuju jako sul, svaly mam taky rozestouple 😦 planuju se po 6nedeli kouknout po nejakem trenerovi, se kterym bychom se zamerili na to bricho… To je super, ze se takto v Podoli staraji o maminy, aby se zase vratily do formy!

    • Uvidíš, co Ti trenér řekne. Možná to chce ještě čas.
      Já konzultovala fyzioterapii – narovnat záda, odblokovat žebra po těhotenství, různé blokace po porodu atd. A dřív než třetí měsíc po porodu se nemám objednávat – prý kvůli laktaci (aby byla hodně rozběhlá a nehrozila ztráta mlíka) a břišním svalům, které by se do té doby měly stáhnout k sobě.

      • Alizia napsal:

        Ja si rikala, ze zacnu tak ty dva mesice po porodu, myslim, ze lehkym posilovanim by se mliko ztratit nemelo, minule jsem taky od 2. mesice zacala chodit na pilates…no uvidim, nebo si taky zajdu na tu fyzioterapii, mas nejaky dobry kontakt?

      • Ali, on to myslel tak, že tím napravováním páteře, žeber a různých úponů by se mohlo něco stát s laktací. Posilováním ne. Mám právě jednoho skvělého tady v baráku 🙂 A pak začnu s těhotenskou jógou atd… 🙂 budou články na pokračování 😀

      • Alizia napsal:

        Aha 🙂 tak to mas vyhodu 😉 Budu se tesit na dalsi prispevky na toto tema!

      • Tak prijed, nemas to daleko 🙂

  3. Sedmi napsal:

    Díky, přesně to jsem hledala.. Tady se nikdo tak nestaral, je tu nával a nestíhají… Ale rozestup mám taky parádní… 😦 Btw máš na to ještě stahovací pás?

  4. K. napsal:

    díky za zveřejnění cviků. Budu něco z toho muset vyzkoušet, protože ani po 20měs. po porodu nemám svaly v pořádku – a asi i nesprávným posilováním 😦
    zajímavý názor na cvičení po porodu jsem našla zde http://iva-mmt.blog.cz/1405/cvicim-core-a-ne-sedy-lehy

Zanechat Odpověď

