Čištění slzných kanálků u novorozence

Potkalo nás to v prvních dvou týdnech po narození – zanesené slzné kanálky a hnis v očíčku. Jednu noc to bylo tak strašné, že měl oko zalepené a víčka šla od sebe až po 10 minutách kapání a omývání. Měla jsem pěkný strach, co se mu stalo.
Dostala jsem tedy od doktorky návod na čištění slzných kanálků a podělím se o něj s vámi, kdybyste to někdy potřebovali.
Je to nejčastěji záležitost čerstvých novorozenců.
Zanesený oční kanálek poznáte tak, že je v očíčku žlutozelený hnis a i po vykapání se dál tvoří. To, co by šlo nosíkem ven, se dostává do oka.
Potřebujete oční kapky (Omisan, OCUflash), novorozenecký Nasivin v kapkách a gázové čtverečky.

Postup:
Pečlivě si umyjte ruce.
Miminku kápněte oční kapky do jednoho oka.
Dejte prst na vnitřní okraj oka, kde jsou spojivky a zatlačte proti nosní kosti jako kdybyste chtěli spojivkový vak protlačit proti nosu.
Pak vemte gázový čtvereček a smotkem vytřete nosní dírku proti které jste tlačili.
Kápněte do nosní dírky Nasivin.
Nakonec do oka kápněte ještě na vypláchnutí oční kapky.
Vše zopakujte s druhým okem a nosní dírkou.
Provádí se podle potřeby než se vše odplaví a kanálek se pročistí.

U nás to bylo v prvních dvou dnech 3x denně a pak ještě pár dní 1x denně.

Příspěvek byl publikován v rubrice Kids se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na Čištění slzných kanálků u novorozence

  1. Vanilka napsal:

    Ó jé, s očním kanálkem jsme taky měli starosti. Akorát že mně vždycky připadalo, že i můj malíček je prostě obrovský, když jsem měla provádět jemnou masáž u vnitřního koutku jeho očička 🙂

  2. Sedmi napsal:

    Hlavně, že to zabralo… Já jsem zatím nepotřebovala…

  3. Alizia napsal:

    Pajo, my s tim taky furt bojujem, kazde rano ma leve ocicko uplne zakysane 😦 resila jsem to s doktorkou a ta mi rekla, ze to mam jen prokapavat ophtalmo septonexem, ale ma to uz mesic 😦 takze asi zacnu masirovat, diky za navod 😉

    • Zkus to. Bud masirovat, jak psala Vanilka a nebo zatlacit na par sekund. A pak vyzrit nosik. Jemu z nosu pak lezlo to, co mel v oku, tak jsem videla, ze to funguje. Cca po tydnu byl kompletne klid. Jen se priprav na rev 🙂

    • Jo a taky dr rikala, ze nekdy kdyz to trva dlouho, muze se udelat zanet, nekdo na to da atb kapky a za tyden je to zpatky, protoze jsou ty cesty nepruchodne. Tak drzim palce, to date 🙂

      • Alizia napsal:

        My meli antb kapky do nosu, protoze mela uz asi mesic rymu a za par dnu dobry, tak jsem myslela, ze odezni i to zakysany ocicko a to ji zustalo. Ale jen rano, jinak dobry. Jsem ji to rano zkousela takto masirovat a nic z nosu neodeslo, tak nevim jestli jsem to nedelala blbe 😦

      • Ali, malemu tak odeslo do nosiku dvakrat na zacatku. Pak uz na smotku nic nebylo. Ale to ocicko se vyrazne zlepsilo. Zkus zitra. Dat prst do rohu u spojivek a zatlacit proti kosti nosu a par vterin pockej a znovu. Tlakova masaz proste – 3s tlak, 3s povolit a znova.

      • Alizia napsal:

        Oka, zitra to zkusim 😉 Dekujuuu 😘😘😘

Zanechat Odpověď

