Snídáme

Snídaně je základ. Mělo by se snídat do 2h po probuzení a hned ráno nalačno vypít sklenici vody. Byly doby, kdy jsem snídani doma vynechala a dala si až v práci dopolední svačinu u procházení e-mailů. Nesoustředila jsem se na jídlo a pak se nebylo čemu divit, když jsem začala mít tukové zásoby větší než byly nutné. Jo, sice jsem občas cvičila, ale nebylo to ono – ani vzhledově ani pocitově.
Proto snídám. A nejsem schopná se ráno narychlo vypravit z domu :-). Potřebuji na to čas.
Společné rodinné snídaně máme pouze o víkendu. Dříve jsem snídala s Juniorem a teď ho má ráno na starosti manžel než odejdou do školky a já mám Mimi.
Od rohlíku se šunkou jsem přešla k cereálním snídaním s jogurtem, ovocem a k ovesným kaším. Nově dělám ovocné smoothies, experimentuji s makovým mlékem a chia semínky :-D. Manžel má v týdnu ovocné müsli s jogurtem a Juniorovi se to snažíme dělat podobně. Müsli malému dítěti ještě nedáváme, ale snídaňové cereálie s mlékem do něj zajedou raz dva. A když svoje křupinky se superhrdinou vidí v televizi, tak by snídal i odpoledne :-).
Poslední dobou mě potěšilo, že je do jeho dětských cereálií přidaný vitamín D, který je hodně důležitý ke správnému růstu kostí, a kterého je v naší populaci ukrutný nedostatek kvůli trendu vysedávání doma. Naše dvouměsíční Mimi dostává Vigantol, Junior je každý den venku ve školce, má mléko, cereálie, má rád i bílý jogurt, tvaroh, Lučinu, vajíčka, rybí pomazánku, lososa. Snad bude mít kosti v pohodě.

Aby nebyly naše snídaně pořád stejné, hledám inspiraci a recepty, kde se dá. Možná jste na tom stejně a také se rádi necháte inspirovat. Tento týden vám ukážu nějaké Juniorovy snídaně :-).

Dnes má křupinky Chocapic s tvarohem, borůvkami, pomerančem, posypem z mandlí a vlašských ořechů a ovocnou vodu.

Dobrou chuť!

A co vy – snídáte? Co jíte nejraději a bez čeho váš den nemůže začít?

IMG_0975

Příspěvek byl publikován v rubrice Doma, Jídlo se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Snídáme

  1. avespasseri napsal:

    Pěkné. Ovocná voda?? To vypadá super!
    Já snídat musím a dcera už ve školce radši skoro nesvačila, protože těsně předtím vyžadovala snídani (vstávaly jsme hodně pozdě). Možná i proto, že ji nechutnají pomazánky 🙂
    Většinou snídám domácí musli z dvou druhů vloček, rozinek, sušeného ovoce a spařeného čerstvého ovoce (co příroda dá). Abych měla něco teplého po ránu do žaludku. Dcera totéž, případně krupikaši, nebo rýžovou kaši s banánem. I ovesné placičky s dušenými jablky jsou super, ale tak o víkendu. Spoustu času to zabere 🙂 Snídaňové cerálie pojídá malá u babičky… já to, upřímně, považuju spíš za sladkost než snídani. Tak to má jen takhle výjimečně. A já taky 🙂 Na semináři ve Vidžíně jsem vždycky slavně začala ceráliemi s mlékem a pokračovala rohlíkem se zeleninou :-)) A zkoušela jsem i ovesnou kaši, ale tu můžu jen s hodně, hodně jogurtu nebo marmelády, nebo kakaa…

  2. Sedmi napsal:

    Snídaně je základ, bez kterého nefunguju… U nás doma dělal táta ráno rýžové nebo jiné kaše, jsem zvyklá… Ve státech jsem to vyměnila za ty cereálie, v létě s jogurtem a v zimě s mlékem. Nebo musli… Kdybych se ráno nenajedla, někde sebou seknu kvůli nízkému tlaku…
    Holky už jsou taky zvyklé snídat jako já… Naštěstí, protože Lev snídá čokoládové sušenky a čaj… O víkendu dělám občas palačinky, nebo wafle…
    Ale nedávno jsem četla článek o tom, co ty dětské cereálie obsahují a dost jsem se zhrozila… Krom tuny cukru i tuky jako palmový olej, škrob a éčka…

  3. Vanilka napsal:

    Mě by zajímalo, jestli Junior sní opravdu všechno. Mně by totiž Motýlek vyzobal třeba ty cereálie, ale borůvky by vyplivnul. Ono je to tedy asi věkem. Ale udělalo by mi radost, kdybys mě ujistila, že to tak je 🙂

Zanechat Odpověď

