Superpotraviny

Dobré ráno, nedávno jsem hledala nějaké informace o mladém ječmenu a sladkovodních řasách, protože jsem si objednávala svoji tříměsíční dávku na posílení imunity, a narazila jsem na spoustu webů zabývajících se superpotravinami nebo superfoods.

Co to je? Superpotraviny jsou extrémně výživné potraviny s vysokým obsahem zdraví prospěšných látek. Jde o potraviny v původní syrové podobě s komplexním obsahem vitamínů, minerálů, antioxidantů nebo vlákniny. Tyto jsou ve svojí přirozené podobě a mají na náš organizmus větší účinek než izolované nebo upravované vitamínové doplňky. Superpotraviny jsou ideální k doplnění vyváženého jídelníčku, samy o sobě nám jej nenahradí, ale mohou přinést komplexní dávku zdraví prospěšných látek.

Mezi superpotravinami jsou například (vždy v syrové podobě): – semínka (konopná, chia, sezam), – ořechy (např. kešu, vlašské, piniové, cedrové…), – zelené potraviny (mladý ječmen, chlorella, spirulina, mladá pšenice, řasa kelp), – některé ovoce – čerstvé nebo sušené na slunci (např. moruše, rakytník, maliny, borůvky, brusinky, ostružiny, kustovnice čínská, acai, baobab…), – další super potraviny (např. čočka, cizrna, guarana, kakao, aj.)

Tak můžu mít sama ze sebe dobrý pocit, když tu mám chlorellu, mladý ječmen, do smoothies dávám borůvky, maliny, chia semínka, do snídaňových kaší mandle, vlašské ořechy. A všechno je to tak strašně dobré! 🙂

Co vy a superpotraviny? Jíte některé z nich? Jedete na raw food vlně?

Příspěvek byl publikován v rubrice Jídlo se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na Superpotraviny

  1. avespasseri napsal:

    O superpotravinách jsem už také četla. Já si držím oříšky, každý den – buď k snídani, nebo jen tak na zobání, abych neměla hlad a nevrhala se po sladkém. Jinak to teď trochu flákám… ale používala jsem hodně cizrnu, čočku, i sezamová a jiná semínka a sušené brusinky. Borůvky a spol. v létě. Kdysi i chlorellu. Ječmenu jsem nepřišla na chuť. A chia semínka jsem ještě neochutnala. A o sladkovodních řasách slyším poprvé, byly doby, kdy jsem používala ty mořské.

  2. Alizia napsal:

    Tak to mám ještě co dohánět, tu očistnou kůru s ječmenem a chlorellou plánuji 😉

  3. Lenka napsal:

    Měla bych prosbu, také jsem toho četla už spousty, ale nikde není žádný jednoduchý návod jak začít, s čím, kolik a kdy a jak často? Může někdo poradit? 🙂 Díky

    • Leni, já můžu posloužit s dávkováním ječmene a chlorelly od Green Ways – ječmene se dává dvakrát denně čajová lžička – rozmíchat do vody nebo vymačkané ovocné šťávy (ne přislazované nápoje) a vypít nalačno nebo 30min před jídlem nebo 2h po jídle. Když začínáš, nástup je pozvolný – nejdřív jen jedna lžička denně, až si zvykneš, přidej na ty dvě lžičky denně.
      U chlorelly je dávkování 20tbl denně – rozdělit do více dávek, znovu ideálně nalačno nebo 2h po jídle. A nástup pozvolný – 5tbl denně cca týden, pak přidávat.
      Dávkování od jiných výrobců bude zase jiné, není to obecný návod. Každý produkt to bude mít na obalu.

Zanechat Odpověď

