Smoothies

Ahoj všichni!

Kdo sledujete můj instagram už víte, že v poslední době jedu na vlně ranních smoothies. Někdy je mám ke snídani, jindy mi snídani nahrazují. Nedávno mi dorazila zásilka mladého ječmene a chlorelly od Green Ways, takže si do svých smoothies každý den ječmen přidávám. Chlorellu jím během dne mezi jídly. Chtěla jsem si po těhotenství a porodu udělat takovou menší ozdravnou kůru. Neříkám detox, ten při kojení není vhodný, jen bych ráda přidala do svého jídelníčku více vitamínů, minerálů a jiných prospěšných látek jako například chlorofyl. Dělám to také kvůli zásaditosti ječmene i chlorelly – speciálně teď ve svátečním období, kdy se to cukry a kyselými potravinami jen hemží. A v neposlední řadě se těším na nový příliv energie, kterou oba produkty slibují, a které se mi se dvěma dětmi nedostává.

Samotný ječmen ve vodě mi, po pravdě, moc nejede. Zkusila jsem tedy kombinaci s čerstvým nebo mraženým ovocem ve smoothies a jsem nadšená! Chuť ječmene není poznat, jen zelená barva :-D. Když si ale rozmixuji klasické borůvky, zelená je pryč.

Určitě to taky zkuste, stanete se na ranní dávce vitamínů závislí jako já 🙂

Tady jsou moje smoothies, které jsem zatím připravila:

1) Pomeranč – mandarinka – jablko – lžička ječmene

2) Banán – hrozny – voda – ječmen

3) Banán – mražené maliny – mražené borůvky – voda – ječmen

4) Banán – mražené borůvky – voda – avokádo – ječmen

5) Banán – šťáva z pomeranče – mango – ječmen

Pozn: Citrusy je lepší vymačkat a použít pouze šťávu, ta dužina mi moc nejede a blokuje mixér :-). Používám klasický tyčový mixér, vše hodím do nádobky a rozmixuji, podle hustoty přidám vodu. Banán vždy potřebuje naředit, jinak ztuhne v gelovou hmotu. A když máte doma chia semínka, hoďte je tam! Taky by to chtělo mátu na osvěžení chuti.

Příspěvek byl publikován v rubrice Jídlo se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

16 reakcí na Smoothies

  1. Alizia napsal:

    Po novém roce do těch zelených potravin asi taky půjdu, stravuju se teď hrozně a co teprve o Vánocích :-/ A víc energie by se mi taky hodilo 😉

  2. Vanilka napsal:

    Přesně. Taky si tvoje recepty na smoothies přidám k novoročním předsevzetím. Jen nevím, kde sehnat ten ječmen.

  3. Lucka napsal:

    Bomba! Zacinam s nimi, objednam jecmen a chlorellu, a rozjizdim mixer:-) Energii po probdelych nocich potrebuju a trosku vice zdravych veci v jidelnicku je taky treba. Zkousela jsi uz i nejaky zeleninovy? Vim ze nekdo dela treba s repou nebo spenatem…

  4. Katka napsal:

    Tak dnes jsem si domů přinesla Ječmen :o) Mixér mám připravený a těším se na zítřejší ráno :o)

  5. Markéta P. napsal:

    Nevím, jestli jsem to dobře pochopila, ale ty ječmen mixuješ do smoothie v mixéru? Prášek by totiž neměl přijít do styku s kovem (tj. s kovovými součástmi mixéru), jinak se výrazně snižuje účinek zelených potravin, proto ke každému balení prodejce přidává lžičku umělohmotnou.

    • No vidíš, já to tam sice rozmíchám lžičkou, ale pak to stejně celé rozmixuju tím mixérem. No ale to by se nedal používat ani nůž na ovoce a zeleninu, kdyby to tak strašně vadilo. Snad tam něco zůstane, já tyhle ortodoxní postupy moc nemusím :-)))

  6. Markéta P. napsal:

    Já ječmen piju každé ráno na lačno, ze začátku mi taky chuťově moc nejel, ale dá se na to zvyknout a teď už mi celkem chutná, měla to tak většina známých. Smoothie bych ti doporučila až cca 30 minut po ječmeni, tak bude pracovat nejlépe.

  7. Martina napsal:

    Pavli dekuji za uzitecne informace. Smootie mam taky kazde rano na snidani, popravde ono s dvemi detmi neni ani na nic jineho cas. Taky jsem hledala info o detoxu, ale jsem stejny pripad jako ty, kojim. Jecmen jak pises urcite zkusim, chia seminka jsem zkousela a mohu jen doporucit.
    Diky a hura na to.
    Martina

    • Jsem ráda, že mohu trochu inspirovat. Mně to neskutečně chutná a už se těším na jaro a léto, až bude více čerstvého! Ječmen teď míchám nejvíc s tím mandlovým mlékem. Připomíná mi to chuť toho pistáciového mléka z obchodu a po tom jsem se mohla utlouct :-)))

Zanechat Odpověď

