Mandlové mléko a máslo

Ahoj všichni!

Jak jste zvládli svátky? My jsme snědli kopu salátu, všechno cukroví, obešli celou rodinu a pomalu se dostáváme zase do našeho normálního režimu.

A já stále ujíždím na přípravě zdravých snídaní! 🙂 Pořád mě to nepustilo, právě naopak, zkouším další ingredience a kombinace. 😀 Teď zrovna mandlové mléko…

Kravské mléko si v poslední době dávám jen do kafe, jinak se mu snažím vyhnout. Teď mi hodně chutná to mandlové. Při porovnání se sojovým a rýžovým mi jede nejvíc. Soja je navíc silný alergen a to rýžové je vodové a chuťově slabé.

Zkoušela jsem ranní koktejl s mandlovým mlékem a ječmenem… a padla málem na zadek z té úžasné oříškové chuti a krásné pistáciové barvy! Kdo máte rádi Müller Milch v pistáciovo-kokosové příchuti, tohle se vám bude líbit, je to velice podobný nápoj a přitom o hodně zdravější.

Mandlové mléko do ranní kaše s pohankovými vločkami je taky super. Zatím jsem si kaši vařila s vodou, tohle je o tisíc procent lepší. Do kaše pak ráda dávám banán, borůvky, maliny, datle, ořechy, sirup z agáve, chia semínka, mandlové nebo kokosové plátky, mletou skořici, cokoliv je po ruce.

Mandlové máslo se dá přidat do kaší, ale dá se rozmixovat i do koktejlů a smoothies jako tuková složka pro lepší vstřebatelnost některých vitamínů. Nebo máznout na french toast, vafle či palačinky.

Asi si řeknete, že mi hrabe nebo že se ze mě stává biomatka – doufám, že nedojde ani k jednomu, ale experimentování se snídaněmi mě neskutečně baví. A když mě jedna potravina omrzí, naskytne se zase další ingredience, kterou můžu zkoušet dál, takže pořád ochutnávám nové kombinace. Navíc samé zdravé věci. A degustace mě velice baví, nejen u vína 😀

Další na seznamu zkoušení mám ořechové pasty… 😉

Znáte mandlové mléko a mandlové máslo? Experimentujete se snídaněmi nebo se držíte jedné varianty? Napište mi. 🙂

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Jídlo se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na Mandlové mléko a máslo

  1. Janina napsal:

    Tvé snídaně, smoothies a mléka mě neustále inspirují. Musím taky začít:-) Přes svátky jsem byla nastavena na režim „cukroví“ a už se pomalu potřebuju vrátit do normálu :-))

  2. Sedmi napsal:

    Parada 🙂 ja obcas vymenim za ryzove mleko, ale snidani delam porad stejnou, musli s mlekem nebo s jogurtem v lete… nuda co? 😀
    btw muz a Junior ti ty zelene snidane basti taky? Pokud jo, jak jsi to udelala? 😛

    • Chlap mi to neji, Junior obcas vypije ovocne smoothie. Jsem sam vojak v poli, Sedmi 😆

      • avespasseri napsal:

        ha, ha, to já taky :-))) I když dcera si mé vyplody někdy ráda dává 🙂 Snídaně máme klasické… domácí musli z ovesných vloček (k tomu střídám i ječné nebo špaldové), oříšky, rozinky, případně ještě jiné sušené ovoce a čerstvé ovoce (většinou jablka, nebo hrušky… v létě co dá příroda). Zalité vařící vodou (kaše nemám ráda), takže za tepla 🙂 A mohla bych se tím přejíst. Strašně dobré je to i bez toho čerstvého ovoce, když jsme někde v lese. Lehké (na nošení) a rychlé (na přípravu i snězení). Když mám chuť, dělám ovesné placičky na pánvi a k tomu dušená jablka s rozinkami. A dceři rýžovou kaši s banánem 🙂 Ta na kaše je. Sama si dělává krupičnou.
        To mandlové mléko mě taky zajímá… kupuješ, nebo ho děláš z mandlí a vody?? Kdysi jsem takový recept viděla a tuším i zkoušela, ale asi to nedopadlo dobře, když to už nedělám :-)) Ze všech těch nekravských mlék mi chutnalo vždycky nejvíc. S tím ječmenem by to mohlo být možná dobré… tedy chuť mandlí by mohla v mém případě přebít tu travní chuť… zelený ječmen mi totiž normálně nejede….

  3. Luciankah napsal:

    Dneska jsem poridila jecmen i mandlove mleko…instagram je neskutecne motivacni nastroj:-) mas nejakou oblibenou znacku mleka i masla? Na to maslo jsem zatim nenarazila, budu se muset podivat…

Zanechat Odpověď

