Chia semínka

Dobré ráno!

Dnes mám pro vás další článek o potravinách, které teď zkouším kombinovat do snídaní – o chia semínkách. Poprvé mi je naservírovala ségra – udělala chia pudink s mangovým smoothie a bylo to výborné! Kdo jste je ještě neochutnali – semínka jsou malá šedočerná, a když nabobtnají, mají konzistenci podobnou jemnému kaviáru, jen jsou při skusu tvrdší. Semínka jsou původem z Latinské Ameriky a Indiáni je používali jako vydatný zdroj energie a nakonec i jako platidlo. Chia semínka jsou plody šalvěje hispánské a mají kromě vysokého obsahu proteinů, omega 3 mastných kyselin, vlákniny, antioxidantů hlavně hydrofilní vlastnost – dokáží navázat vodu a až 12x zvětšit svůj objem. Díky nim je tělo zevnitř skvěle hydratováno. Semínka se dají konzumovat buď samotná, v nápojích, ve směsi cereálií, mletá a podobně.

Já si chia semínka přidávám do snídaní. Zkusila jsem pudink s mandlovým mlékem (na 100ml mléka 2 zarovnané lžíce semínek), přidat si je do smoothie misky spolu s pohankovými vločkami a ječmenem, dají se nasypat i na müsli s jogurtem, na ovesnou kaši, cokoliv vás napadne.

Tady jsou některé moje kombinace.

Znáte chia semínka? Jaké jsou vaše oblíbené recepty?

Příspěvek byl publikován v rubrice Jídlo se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Chia semínka

  1. Alizia napsal:

    Taky jsem si na nich jednu dobu ujížděla, přišlo mi, že po nich mám více energie 🙂

  2. Vanilka napsal:

    Já jsem si je v sobotu koupila poprvé a v neděli ráno přidala do smoothie kiwi-banán-mandlové mléko. Ale jestli to chápu dobře, bylo by lepší je v tom mandlovém mléce nechat nejdřív chvilku namočené, aby naboptnaly?

  3. Vanilka napsal:

    Opravda gramatiky: semínka nechat chvilku namočenÁ, aby naboptnalA?

  4. Sedmi napsal:

    znam, ale moc nemusim, ani sucha ani nabobtnala…

  5. Janina napsal:

    ještě jsem nezkoušela, ale dost mě lákají :-)) Díky za inspiraci!

Zanechat Odpověď

