Katalytická lampa

Ahoj všichni!

Katalytickou lampu mám doma už měsíc, za chvíli budu kupovat další náplň a ještě jsem vám o ní nenapsala. Tak to jdu rychle napravit :-).

Znáte katalytické lampy? Jsou to většinou krásné interiérové doplňky, které navíc provoní a vyčistí vzduch. Poprvé se používaly v 19. století ve francouzských nemocnicích k čištění vzduchu od různých mikroorganismů. Já tu svoji kupovala v À La Maison na doporučení kamarádky, která má stejně jako my kuchyni spojenou s obývákem a lampu zapaluje po vaření, aby neutralizovala pachy z jídla. Nemám totiž ráda, když se „vůně“ například po smažení dostane do celého bytu. Jasně, dá se větrat, ale pořád ten spálený odér někde zůstává. S lampou mi přijde, že se to vyčistí líp. Možná je to tím, že lampa i voní :-). Mám koupenou směs Clarity, která obsahuje vůni pomeranče, máty a rozmarýnu. Chtěla jsem ji hlavně kvůli rozmarýnu, ale ten tam bohužel vůbec necítím, jen ten pomeranč a vůně je ve finále hodně nahořklá. Tak budu muset navštívit kamenný obchod a k vůním přičichnout osobně. Líbila by se mi nějaká sladší, třeba cedrová.

Na fotkách je naše kráska. Stříbrná s tisícem hvězd :-). Do bílého interiéru se krásně hodí.

Lampa se používá tak, že ji před prvním použitím naplníte vonnou směsí přibližně do 2/3 a ponoříte do ní knot s pískovcovým kamenem, aby se nasákl. Zhruba po půl hodině můžete zapálit kámen, necháte jej 2 minuty hořet, plamen sfouknete a nasadíte ozdobný kryt. Když budete chtít lampu zhasnout, místo ozdobného krytu nasadíte pevné víčko, které zamezí přístupu kyslíku.

Napište mi, co doma používáte k provonění interiéru.

Mějte se hezky! P.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Doma se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Katalytická lampa

  1. Sedmi napsal:

    teda to jsem vubec neznala, diky za tip 🙂 ja pouzivam vonne tycinky nebo vonne svicky…

  2. Vanilka napsal:

    Já používám takové ty dřevěné tyčinky napůl ponořené do vonných olejů. Cítím to, když vejdu do bytu, jinak ne. Občas zapálím nějakou svíčku, ale od doby, co máme Motýlka už méně. I když ho zapalování a sfoukávání svíček dost fascinuje.

  3. avespasseri napsal:

    To taky neznám… a vypadá to pěkně 🙂 S vůněmi je problém… kdysi jsem zkoušela také tu dřevěnou tyčinku ponořenou do vonného oleje… i ta vůně byla super (cítila jsem ji při vstupu do té místnosti), ale náhradní olej už jsem nesehnala. A celá sada se mi kupovat nechtěla. Vonné svíčky a další různé vůně – kdysi jsem četla, že je to ne úplně nechemické 🙂 Potpourri není dost cítit. Vonné tyčinky jsou Ok, ale není to běžná vůně. Rozprašovač z éterických olejů jsem už dlouho nepoužila… to voní pěkně, ale nejsem si už jistá, jak dlouho. A tak teď bohužel nic nepoužíváme… Kdysi jsem dávala éterické oleje na topení… no, možná se k tomu vrátím… ale to je tak na topnou sezónu. Aromalampu mám, ale to zas člověk musí hlídat svíčku. No, děsně nááááročnéééé…..:-))

Zanechat Odpověď

