Placky z červené řepy

Ahoj všichni!

Máte rádi červenou řepu? Já ji jako malá z celého srdce (nebo spíše žaludku) nesnášela. Asi proto, že jsem měla zkušenost jen s její nepříliš povedenou sterilovanou variantou ze školkové jídelny. Když jsem ale poprvé ochutnala řepu pečenou nebo vařenou, nejlépe v salátu s kozím sýrem a vlašskými ořechy… změnila jsem názor a už je mezi mojí oblíbenou zeleninou!

Nejraději ji peču s ostatní zeleninou v jednom pekáči, když si dělám svoje rychlo-obědy. Do salátů ji vařím a jím večer za studena. Tento týden jsem zkusila udělat placky a je to další oblíbená varianta :-).

Řepu velkou cca jako pěst jsem uvařila a po vychladnutí oloupala a nastrouhala na hrubém struhadle. Přidala jsem vejce, hrst nasekaných slunečnicových semínek, velkou lžíci Lučiny, sůl, pepř. Byl by fajn i česnek, ale na večeři a noční kojení pro mě nepřipadá v úvahu. Vše jsem smíchala a dala na horkou pánev s kapkou olivového oleje. Jedna placička byla z jedné lžíce směsi. Nechala jsem ji chvilku opéct a převrátila. Pozor, je to pořád měkké, neztuhne. Měli jsme celkem 9 placek pro 2 lidi na večeři. Podávala jsem s dipem z Lučiny, jogurtu a majonézy a sweet chilli omáčkou a spoustou zeleniny.

Tak to zkuste, jestli máte rádi řepu ;-). U nás se placky zařadily mezi oblíbená jídla.

A napište mi vaše tipy na řepu, ráda si je přečtu.

Mějte krásný pátek a celý víkend!

P.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Jídlo se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Placky z červené řepy

  1. avespasseri napsal:

    Jsme na tom stejně… řepu jsem objevila až s narozením dcery… předtím jsem ji měla zařazenou mezi ty nechutnosti z jídelny.
    Sterilovaná mi dodnes nejede, ale ráda je peču (s ostatní zeleninou, jak ty) :-)) Nebo prostě zasyrova nastrouhat. Je slaďoučká, mňam 🙂

  2. Petra napsal:

    No mňam! Já ďelám ještě pomazánku, ta sice není nijak extra zdravá – je tam malý sáček tatarky, ale třeba se dá nahradit. Řepu nastrouhám na struhadle najemno, přidám zakysanou smetanu na 3 repy velikosti většiho kiwi cca 3 lžíce ,propasíruju česnek dle intenzity – já dávám jen stroužek at to jí i dcerka a malý sáček tatarky. Dosolím ( dopepřím) a jíme s teplou bagetou.

  3. Alizia napsal:

    Pájo, to vypadá moc dobře! Já červenou řepu fakt můžu, jen mě štve, že tak barví a mám ji všude 🙂 Ale miluju ji pečenou nebo si z ní dělám pomazánku, podobný postup, jak ten Tvůj, jen se tam nedává vajíčko a neopéká se to 🙂 A mám ráda i tu zavařenou 😉

  4. Sedmi napsal:

    ja ji muzu jako salat s tim kozim syrem, rukolou a orechy, jinak moc ne…

  5. Martina Fraňková napsal:

    Tak tohle určitě zkusím!

Zanechat Odpověď

