CORE cvičení po porodu

Dobré ráno!

Dnes to bude o cvičení – o desetitýdenním kurzu cvičení CORE a pánevního dna pod vedením úžasné trenérky Ivy.

Po porodu jsem sem přidávala články, jak pomaličku začínám cvičit pánevní dno. Najdete je pod záložkou Wellness a štítkem „Po porodu“. Hned v podolské porodnici jsem dostala seznam cviků na svaly pánevního dna i na diastázu (rozestup břišních svalů). Začala jsem nejdřív doma a přidávala si některé pozice z těhotenské jógy. Při brouzdání internetem jsem pak narazila na blog Ivy – trenérky na mateřské, která se specializuje na poporodní cvičení a na CORE (střed těla). Na jejím blogu jsem přelouskala všechny články a čekala jsem, kdy udělá cvičení i v Praze. Iva totiž jezdí po republice a učí maminky po porodu, jak mohou cvičit a dostat se zpátky do formy. Na začátku roku to tedy vyšlo a byly vypsány i kurzy v Praze. V těchto dnech máme za sebou první desetitýdenní kurz a jsem přihlášená na jeho posilovací pokračování.

V kurzu cvičení na pánevní dno a CORE jsme se hlavně naučily základní neutrální postavení pánve, aktivaci všech svalů pánevního dna a spoustu cviků na střed těla. Po každé lekci jsme dostaly domácí úkoly – dvakrát denně cvičit určené cviky. Teď po skončení kurzu máme dlouhodobý úkol – párkrát denně si zacvičit základní CORE cviky, aby se svaly pořád aktivovaly. Beru to jako protažení. Vždy, když malý usne, tak si nejdřív dám pět minut pro sebe, lehnu si na zem, uvolním se a zacvičím si. Pak teprve začnu urovnávat domácnost :-).

Taky jsme se měly vyfotit a přeměřit na začátku a pak na konci kurzu. Moji proměnu přidávám na fotce na konci článku. Váha klesla o jedno kilo, přes pupek mám o 2 cm méně, v pase o 3cm méně. Přijde mi, že už se klubou svaly na břiše a jdou trochu vidět. A to jsem neudělala jediný sed-leh! Taky mě vlastně nebolí bederní páteř a vůbec necítím záda. Mimi má přes 9,5 kg, občas chce pochovat, s autosedačkou tahám přes 12 kg, a necítím žádnou bolest!

Z CORE cvičení jsem nadšená a taky z Ivy. Dělá hodně záslužnou práci. Přijde mi, že maminky mají málo informací o cvičení po porodu. Jen co přečkají šestinedělí nebo první tři měsíce, tak houfně najedou na Jillian nebo začnou doma dělat sedy-lehy, což je asi první cvik, který si každý vybaví na cvičení na břicho. A přitom si mohou hodně uškodit. Čím víc s Ivou cvičím a slyším o této problematice, kterou jsem si taky dvakrát vyzkoušela na vlastní kůži, tím mi v hlavě víc hlodá myšlenka jít taky na CORE trenérský kurz. Minimálně abych měla znalosti pro sebe :-). Kdybyste se o Ivě chtěli dozvědět víc, najdete ji i na Facebooku, na jejím webu a vede taky poradnu na Modrém koníku.

Já už se těším na dalších deset týdnů cvičení a na nové domácí úkoly ;-).

Mějte krásný den a maminky, napište mi, jak jste na tom s poporodním cvičením vy!

P.

IMG_2118

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice Wellness se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na CORE cvičení po porodu

  1. avespasseri napsal:

    Koukala jsem na Ivy blog… a celkově je to úžasné. I to, co to dělá se zády…
    No, jen mi to říká, že cvičit by člověk fakt měl… a zůstat u toho… a chce to tedy motivaci jako hrom :-))))

  2. Iva napsal:

    Tak jsem pěkne nahlodana. Výsledky jsou úžasné. Pilne včelky mám kousek, musím se taky přihlásit. Díky za inspiraci!

  3. Iva Fiš napsal:

    Krasne jsi to napsala a mic me to potesilo. Dekuji moc 🙂 A jedeme daaaaal 🙂

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s