Madame Chic

Dobré ráno!

Znáte knihu Madame Chic od Jennifer L. Scott? Po přečtení první krátké recenze jsem se rozhodla pro koupi. A líbí se mi🙂.

Je to oddechová knížka, spíš čtení typu dámského časopisu, jen bez reklamy a fotek. Je v ní kromě příběhu o Američance, která přijela studovat do Paříže a střetla se s francouzskou kulturou, také spousta užitečných informací a rad nebo zamyšlení do života. Samozřejmě – jak pro koho. Dámy, které si kdy koupily alespoň jeden dámský časopis mohou pokračovat ve čtení, ostatní přepnou.😉

Kniha je rozdělena do tří částí – Děti a pohyb, Styl a krása a Jak dobře žít. Každá část obsahuje několik kapitol. Ta první se věnuje obecným zásadám zdravého stravování, francouzskému pohledu například na jídlo mezi jídly, kvalitnímu jídlu a v neposlední řadě také pohybu a jeho začlenění do každodenních činností. Vše je podáno s lehkostí, nic nemusíte a vše můžete🙂. Tento přístup je mi velice sympatický.

Druhá část knihy se věnuje stylu a kráse a začíná typickým šatníkem o deseti kusech. Když jsem tuto kapitolu četla, měla jsem téměř na každé stránce nutkání jít protřídit skříň. Přiznám se, byly dvě vlny…🙂. Kromě zeštíhlení šatníku, který by měl odrážet přesně styl svého nositele, tato část pojednává o nalezení vlastního stylu. To je základní kámen všech ostatních činností. Se stylem pak souvisí i krása – vzhled pleti, péče o ni, tipy na líčení – od pětiminutového až po večerní, oblékání. Našla jsem rady, které už dlouho znám, ale v každém období pro mě mají jiný význam – jako například známé: „Nikdy neschovávejte svoje nejlepší kousky na později.“. Schválně, v jaké životní fázi jste? Sbíráte, schováváte nebo užíváte?

Třetí část nazvaná Jak dobře žít má široký záběr – od zamyšlení nad věcmi, které máme doma, přes formální vystupování, zákaz nepořádku, rady ohledně umění, jak být dobrou hostitelkou, jak být tajemná (a nevyžvanit na sebe vše v první minutě), těšení se z maličkostí, až po hledání kvality a odmítání mamonu. Další inspirativní část.

Kniha má i druhý díl – S Madame Chic doma, tu bych si moc přála.🙂

Znáte Madame Chic? Čtete knihy o francouzském umění žít? Napište mi, ráda si Vaše komentáře přečtu.

Mějte krásný den!

P.

Příspěvek byl publikován v rubrice Knihy se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Madame Chic

  1. Sedmi napsal:

    koukam na jeji blog, je to docela zajimave cteni🙂 pripomnela jsi mi ale jednu knizku, kterou jsem si kdysi pujcila od mamy z knihovny a sice precetla, ale moc jsem tomu nerozumnela… Madame dnes prijde pozdeji od S. Kubelky. Ted jsem se divala na ukazku znovu a zjistuju, ze tomu uz docela rozumim😀 (ubehlo asi tak 20 let…)

Napsat komentář

