Beauty Note – Péče o pleť

Ahoj všichni!

Už pár týdnů si dlužím článek o péči o pleť. Pod jednou instagramovou fotkou byla diskuse o mojí péči a žádost o článek na toto téma. Takže tady je🙂. Snad budeš spokojená, Bramborko😀.

Čištění pleti

Čištění je základ. Díky konzultaci u Petra a Face Mappingu jsem se o svojí pleti a o čištění dozvěděla spoustu důležitých věcí. Jako třeba, že micelární vodou pleť nevyčistíte. Ne, že bych to někdy dělala, vždy jsem měla micelárku jen jako doplněk a používala ji spíš jako tonikum, ale z různých zdrojů vím, že bohužel hodně lidí si myslí, že když na nalíčený obličej použije večer několik tamponků s micelární vodou, tak se odlíčí a vyčistí si pleť. Takhle to opravdu  není. Mastné hrnce taky nemyjete pouze vodou… a mastnota musí pryč i z pleti. Takže jsem se naučila dělat si vícekrokové čištění. První krok je mastné čištění – používám růžové pleťové mléko od Alverde, které pak spláchnu teplou vodou. Vím, že jsou hodně oblíbené i různé odličovací balzámy – já jsem vyzkoušela balzám Take The Day Off od Clinique a taky hezky odlíčil. První krok je na odstranění makeupu. Druhý krok je mycí gel – tady mám znovu od Alverde mycí gel s mořskou řasou, který používám večer. Ráno ve sprše mám po růžovém mléku ještě odličovací pěnu od Natura Siberica. Druhý krok je něco, co vám pleť vyčistí hlouběji, už jste bez makeupu, tak je čištění účinnější. Od Dermalogica mám ještě takovou gumovou houbu na občasnou masáž při čištění, kterou používám právě na mycí gel. Třetí krok je pro mě Daily Microfoliant – enzymatický peeling od Dermalogica. Když jsem kojila, tak mě jeho použití tak nenadchlo, jako teď od léta, kdy jsem kojit přestala a pleť se zase začala chovat jinak. Pleť je po použití tohoto peelingu dokonale vyčištěná. Ráno nemám žádné pupínky, ty se mi většinou dělají po cvičení, jak se potím a nebo jednou měsíčně s hormonálními změnami v těle. Když večer peeling nepoužiju, hned to ráno vidím, pleť je taková zašedlá. No a s odstupem času musím říct, že mám pleť jemnější, póry se zatáhly, když se udělají po pupínku stroupky, tak jde hojení o hodně rychleji.

Samozřejmě, kdybych chtěla poskládat všechno moje čištění od jedné značky, tak můžu použít vše od Dermalogica – Precleanse, Cleansing Gel i Daily Microfoliant. Obecně si ale myslím, že třeba čistící gel se dá najít dobrý v jakékoliv cenové hladině, důležitá je hlavně důslednost čištění. Nejen tedy večer jako odlíčení makeupu a vyčištění pleti po celém dni, ale také ráno – v noci se potíme, póry vylučují nečistoty a ráno se musíme o pleť znovu postarat. Ráno si tedy dělám pravidelně první dva kroky čištění. Enzymatický peeling dělám jen večer.

Péče o pleť

Po dokonalém vyčištění následuje péče o pleť – aktuálně mám většinu od Dermalogica. Denní péče je o UV faktoru, proto používám hydratační krém Protection 50 s UV 50 – celoročně. K tomu na oční okolí Total Eye Care s UV 15 – krém působí proti otokům, kruhům, je hydratační, prostě komplexní denní péče v jedné tubě. Občas, když jdu na celodenní akci a potřebuju vypadat dobře, tak si dám i Smart Serum od Clinique, které pleť rozjasní, „nacucne“, prostě vypadá okamžitě hezčí. A nebo taky Skinperfect Primer pod makeup ze Smart Age řady od Dermalogica – ten kromě projasnění krásně vyhladí pleť a připraví ji na makeup, který se pak ani nehne. Ani ve vedru. V září jsem používala i New Dimension Serum od Estée Lauder – je výborné na vypnutí kontur. Měla jsem spoustu vzorků a když jsem je dobrala, teprve jsem si všimla, že se mi zase propadly tváře a pleť vypadala jak kdybych držela dietu – takové strhané rysy. Tento týden jsem vyhrála velké balení tohoto séra na Instagramu v soutěži, takže jej můžu znovu začít používat🙂.

Noční péče je u mě o hydrataci a boji proti vráskám. Už asi třetí týden používám nový přípravek Overnight Retinol Repair od Dermalogica. Zatím vidím na vráskách na čele, že se zmenšují. Tón pleti se sjednotil. Vlastně bych mohla pomalu chodit jen lokálně s korektorem a pudrem, bez makeupu. Ovšem já makeupy miluju, tak tohle se jen tak nestane🙂. No ale účinky retinolu jsou u mě velmi pozitivní, takže jsem si po vyzkoušení vzorku běžela pro plné balení. Na retinol dávám ještě hydratační Skin Smoothing Cream. tento krém je univerzální – dá se použít na den i na noc, krásně hydratuje, obnovuje pružnost pleti. Dají se do něj přimíchat séra s UV faktorem – pro denní použití nebo s účinky proti vráskám – na noční použití. Perfektní věc i pro citlivou pleť. Noční péči o oční okolí řeším pomocí Custom-Repair Eye Treatment ze Smart řady od Clinique. Mám pořád ještě cestovní balení, které jsem dostala od Clinique jako dárek, a pořád mi nedošlo. Sérum se mi moc líbí, oční okolí mám vyživené, vrásky se ode mě drží dál.🙂 Takže na noc jsou to vlastně tři věci – retinol, hydratační krém a oční sérum. Kdybych měla v zimě pocit, že mi oční sérum nehydratuje dostatečně, použiju Skin Smoothing Cream i na oční okolí. Je tak jemný, že může blíž k očím.

Masky – používám je jako noční péči a snažím se o frekvenci dvakrát týdně. Teď poslední měsíce je používám po přístroji VisaCare od Philips (recenze byly tady a tady). Jeho použití s maskou se mi líbilo nejvíc, působí tam nějaký synergický efekt. Takže když masku, tak s VisaCare. Masku mám nejraději Revitalizing Supreme od Estée Lauder. Střídám ji s revitalizační maskou ze Sephora a výjimečně si dám nějakou čistící nebo bahenní – ale ty jdou ráno na vyčištěnou pleť jen na 10 min u snídaně a používám buď Freeman slupovací okurkovou nebo různé bahenní polštářkové z drogerie. Když používám noční masku, tak samozřejmě už nedávám celou noční péči, kterou jsem vypisovala v odstavci výše. Prostě je večer s maskou a pak se jde spát.

A kromě toho mám ještě tyto neobličejové vychytávky:

  • mazat si krémem i krk a dekolt – to všichni známe, ale děláte to? Na krk a dekolt dobírám většinou krémy, které mi na obličej úplně nevyhovovaly, nebo které jsem koupila na zkoušku a potřebuji je dobrat. A nebo vzorky, které mám třeba rok v šuplíku.
  • mažete si uši? Při poslední návštěvě u Petra jsem dostala doporučení dávat si hydratační krém i na ušní lalůčky. Proč? Podívejte se na svoje babičky a uvidíte…
  • mazání rukou asi dodržujeme všechny… používáte na ruce i UV faktor? A na krk a na dekolt? Pigmentové skvrny nechce nikdo, že?😉
  • a co nohy? Chodidla, paty, ale i nárty a prsty u nohou? Nohy nejvíc flákám, to se přiznám. V zimě si ani nelakuji nehty na nohách.

Tak snad je to vše. Asi to vypadá na hodně přípravků, ale už v tom mám takovou rutinu, že mi to přijde rychlé a hlavně účinné.

Napište mi do komentářů, co používáte vy, moc ráda si přečtu o vaší péči.

Krásný den!

P.

  

Příspěvek byl publikován v rubrice Beauty se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Beauty Note – Péče o pleť

  1. Martina Fraňková napsal:

    Já už tu Dermalogicu musím zkusit. Zvlášť retinol. Z New Dimension jsem vlastně nadšená. A ano, micelárka sama o sobě fakt nevyčistí dokonale. Občas ji ale samotnou použiji, na dovolené, kdy mám minimum makeupu a nechce se mi. Největší zlo jsou podle mého odličovací ubrousky. Občas fajn, ale jako rutina – to ne.

  2. Milena napsal:

    Začala jsem používat Perfectly Clean od EL, i když mám spíš smíšenou pleť, mám variantu na suchou pleť a jsem velmi spokojená. Pleť je krásně vyčištěná a není vysušená- wow pocit. A enzymatický peeling Dermalogica je každodenní pomocník. Byly mi doporučeny na odlíčení oleje, ale mojí pleti prostě nedělají dobře.

Napsat komentář

