Jaké je nové Volvo XC90?

Ahoj všichni!

Minulý týden jsem se konečně svezla! Konečně jsem měla v ruce ten krásný klíč-šperk, mohla otočit startovacím tlačítkem (už se neotáčí klíčem v zapalování!) a po dlouhé době jsem zase cítila tu vůni nového auta! O čem mluvím? O novém Volvu XC90, které jsme měli s manželem půjčené jako zákazníci Auto Průhonice na cestu do Německa. Dnes bych vám tedy chtěla napsat o tomto krásném novém voze. Nemám ambice udělat tu nějaký technický přehled nebo dokonalý rozbor jízdních vlastností – nejsem ani novinář píšící o autech, ani technik a ani automobilový závodník🙂. Jsem prostě žena uživatelka, mám ráda Volvo a velkých aut se nebojím😀.

Na novou XC90 se čekalo spoustu let. Už když jsme kupovali moji Bublinu (XC60), tak se mluvilo o tom, že za rok by už mohla být nová „devadesátka“. Pak zase za rok a najednou je z toho rok 2015. Čekání se podle mě vyplatilo. Auto je vyšperkované do všech detailů, jsou zase nové technologie, nové bezpečnostní prvky, lehčí a lepší materiály, když to porovnám s tím mým. Prostě nová generace chytrých vozů. Tak jako jsou chytré telefony, které umí téměř cokoliv, toto auto to umí taky😉.

Cestu do Německa jsme naplánovali proto, abychom se pořádně projeli a stihli si Volvo užít. No… dospělí míní, děti mění🙂. V jednom dnu nás čekala pětihodinová cesta tam a stejně dlouhá zpátky a mezi tím ještě nákupy… Naložili jsme si pořádně. Junior byl celou dobu skvělý, cesty zvládl dobře, pořád se zajímal o všechno v autě i okolo, koukal na mapu v navigaci a snad se vůbec nezeptal, kdy už tam budeme. Ovšem Starosta – první dvě hodiny prospal, pak po svačině spustil řev. Měl doslova amok. Koukal chudák do kufru, jak seděl na zadní sedačce, a byl k nezastavení. Pomohlo jen vyndání ze sedačky, tím pádem jsme kvůli němu docela často stavěli. A já v tom řevu nemohla řídit. Takže auto jsem si užila asi hodinu na německé dálnici a večer před tím v garáži, kdy jsem popojela asi pět metrů :-))).

Ale trochu jsem si ho osahat stihla, nebojte😉. Když začnu od exteriéru, tak musím pochválit elegantní a minimalistický design. Žádné zbytečné kudrlinky, jen rovné a klasické linie, nová robustní maska budící respekt a nádherná světla ve tvaru T. Interiér – jedním slovem luxus. Auto pořád ještě vonělo novotou, uvnitř byla bílošedá kůže, hliníkové prvky, kožené polstrování, audiosystém Bowers & Wilkins, řídící systém velký jako tablet, vyhřívaný volant a spousta dalšího, na co si jen vzpomenete. Nové tvarované sedačky byly neskutečně pohodlné. Měly perforovanou kůži a odvětrávání i vyhřívání, polohování všech částí – i okraj pod koleny nebo šířka se dala nastavit. Ocenila jsem to na sedadle řidiče, když si vše nastavíte přesně podle sebe, vůbec nemáte potřebu poposedávat, změnit polohu, nic vás netlačí. Klimatizace měla 4 zóny. Využili jsme dvě řady sedadel, ta třetí byla složená a dělala podlahu kufru. Zavazadlový prostor je neskutečně prostorný – při sklopené třetí řadě má až 1868 litrů (při pětimístné verzi je to dokonce 1886 litrů – malý náklaďák). Jen pro srovnání – když složím kočárek do svého auta a dám jej na délku k zadnímu sedadlu, k okraji kufru mu chybí necelých 5cm, je to skoro těsně. Když jsem ten samý kočárek dala do kufru XC90, tak zajel k zadnímu sedadlu a málem mi ruplo v zádech, jak je daleko. Před ním bylo ještě tak 30cm k hraně kufru. Na zpáteční cestě se před kočár v pohodě vlezl obří balík plínek. Zadní sedadla byla na kolejnicích a dalo se s nimi o kousek pohybovat. My jsme je měli zasunuté co nejdál v zavazadlovém prostoru, aby místo pro dětské sedačky bylo co největší. Auto, které jsme měli půjčené nemělo kompletní dětský paket, který mám v XC60, takže pod sedadlem spolujezdce chyběla oka, do kterých připínám bezpečnostní pásy od dětské autosedačky. Jediné místo s těmito bezpečnostními oky bylo vzadu. Proto seděl Starosta na zadním sedadle.

No a když ho řídíte… je to jako v pohádce🙂. Už jen to startování. Sednete si, máte klíč někde u sebe a na středové konzoli je knoflík s názvem Start a Stop… nepíšu tlačítko… intuitivně jsem přišla a zmáčkla, jako ve svém autě. Chyba. Tady se tím knoflíkem otočí doprava a máte nastartováno. Základní nastavení vozu vám nedovolí rozjet se, pokud nemáte zapnutý bezpečnostní pás… další novinka. Moje auto pípá tak dlouho a intenzívně, dokud se nepřipoutáte. XC90 se prostě nerozjede. Takže i když jsem chtěla popojet v garáži, abych mohla umístit dětem autosedačky, nemohla jsem se rozjet. Už jsem si myslela, že jsem si spletla brzdu a plyn nebo co😀. Vůbec jsem si připadala jako blondýna než jsem se poprvé rozjela. Další změna oproti mému je, že když dám automat na zpátečku nebo dopředu, auto pořád samo pomalu jede. Při parkování můžu jemně přibržďovat, ale i když sešlápnu brzdu nadoraz a pustím ji, auto pořád jede, bez plynu. Tady když šlápnete víc na brzdu, tak auto automaticky zabrzdí ruční brzdou, nikam nepopojíždí, pak to chce zmáčknout plyn. Tak jsem si při parkování hezky zaskákala než jsem zjistila, jak na to… blondýna, no. Audio systém jsme kvůli dětem bohužel nevyzkoušeli. Doufám, že jednou pojedu i sama🙂. Budíky jsou jako displej a dá se navolit, na co chcete koukat. Na sklo před řidičem se promítá head up displej ukazující aktuální rychlost, zvolenou rychlost na tempomatu a dopravní značky. Tempomat je adaptivní, radary hlídají auta před vámi. Některé bezpečnostní systémy jsou stejné jako mám ve svém Volvu – hlídání mrtvého úhlu, hlídání vybočování z pruhu, systém City Safety s automatickým bržděním, zabránění před kolizí, kontrola bdělosti řidiče. Novinkou je automatické brždění na křižovatkách, automatické brždění po kolizi, systém sledování dopravních značek, omezovač rychlosti a spousta dalších, které jsme ani nepocítili. Naštěstí jsme nebyli v nebezpečné situaci. Nová Volva jsou nastavena na úsporný režim – motor se na křižovatce vypne a je v pohotovostním režimu, pak stačí lehce sešlápnout plyn, motor naskočí a pokračujete v jízdě. Vtipná byla kontrola vybočování z jízdního pruhu – nejen, že zazní výstražný zvuk, ale auto vám začne cukat s volantem. Když dáte blinkr, s nikým se neperete a jedete si, kam potřebujete. Nová XC90 má i systém automatického parkování a opuštění parkovacího místa. Toto jsme nezkoušeli. Při parkování ale bylo vše v pohodě – senzory okolo celého auta (i na bocích!), zadní kamera, na displeji vidíte, kam jedete a kde jsou nejbližší překážky. Boční senzory se mi moc líbí. Nejednou bych je na svém autě potřebovala – když třeba parkuji podélně u chodníku, kde jsou nízké sloupky, nebo objíždím nějakou překážku.

Co ještě dodat? Jízda novou XC90 se mi moc líbila. Kdyby mladší synek dovolil, užila bych si ji víc, ale i tak jsem byla nadšená z toho, jak je auto pohodlné, co všechno umí a co všechno hlídá. Bezpečnost je u Volva na prvním místě a toto auto už oprávněně začíná vyhrávat různé mezinárodní testy bezpečnosti.

Podívejte se v galerii na fotky, které jsem pořídila. Líbí se vám nová XC90 také tak, jako mně?🙂

Jestli chcete přijít na zkušební jízdu, zavolejte do Auto Průhonice a určitě vám vyjdou vstříc😉.

Mějte krásný den!

P.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Ostatní se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na Jaké je nové Volvo XC90?

  1. Martina Fraňková napsal:

    Nemám řidičák, ale virtuálně jsem si jízdu užila s tebou (včetně Starostova řevu :)).

  2. Hana napsal:

    Koráb silnic! (y)

  3. Jiřinka napsal:

    Pavli, to je krásný mazlík🙂.

  4. Milena napsal:

    Pavli, Volvo ti sluší! Z článku je patrné, jak jsi z auta nadšená!

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s