Naše adventní dekorace a kalendáře

Ahoj všichni!

V neděli jsme vyzdobili byt, udělala jsem dekoraci na stůl a konečně to u nás taky začíná vypadat jako o adventu. Do toho vůně cukroví od mamky a světýlka za oknem, už chybí jen sníh a Ježíškovo datum🙂.

Adventní dekorace

Výzdobu jsem převzala z velké části z předchozích let – látkové hvězdičky na okna v obýváku, v ložnici mám pověšeny stříbrné a zlaté ozdoby na šňůře s velkým krystalem, od kterého se odráží světlo, a látkový věnec na vchodové dveře. Nově vždy kupuji vánoční hvězdu – letos se ji budu snažit neutopit, tak snad do Vánoc vydrží🙂. Prý jí stačí jen lžíce vody za týden. Junior dělal s tatínkem ve školce vánoční svícen s větvičkami a andílky. Na jídelním stole máme dekoraci se čtyřmi adventními svíčkami a přírodními doplňky – na jeden kraj tácu jsem dala svazek větviček ze zahrady, obsypala ořechy a vonným pot pouri, na druhé straně svíček jsou vonné větvičky z Ikea. Tyto větvičky mě letos dostaly – i když byly v sáčku, tak provoněly celý byt. Voní trochu jak dřevitý pánský parfém. A když se rozbalí? Lepší než kdejaká svíčka😉.  Betlémy máme dva – v obýváku je Alšův a u Juniora v pokojíčku Wenigův staročeský betlém. Ještě nám chybí jmelí.

 

Adventní kalendáře

A že jich letos bylo… včerejšek jsem jim věnovala skoro celý. Nejdřív jsem udělala svůj, který byl nejjednodušší. Mám knižní kalendář – vybrala jsem si na prosinec knihy, které si chci přečíst znovu nebo na ně konečně došla řada a nebo povídky z knížek, založila jsem je lístečky s konkrétním datem a každý den mě čeká chvilka s knihou. V minulém článku o adventních kalendářích jsem vás vyzvala, abyste se do adventního čtení taky zapojili. Tak jestli do toho jdete, označte svoji fotku na Instagramu #adventnictenispajou.🙂 Zatím mám jednu spřízněnou duši (díky, Hani!).

Manželův adventní kalendář byl jednoduchý a tradiční – jeho Vánoce nejsou bez Arabesek… tak má mls na každý den, a taky dostal marcipán, který zbožňuje.

U kluků už to byla jiná – kromě klasických adventních kalendářů, které dostanou v sobotu od Mikuláše (Starosta má čokoládový s krtkem a Junior má LEGO City) jsem dělala i můj kalendář do pytlíčků z předchozích let. Vloni jsem na stroji po prababičce ušila červené látkové pytlíčky a ty jsem naplnila Juniorovi. Má tam dobroty, které má rád, jako Brumíky, lízátka nebo ovocné  kapsičky, potom pár Kinder vajíček z Mimoní série a pak i dárečky jako knihu samolepek, knihu aktivit a omalovánek, hned na začátku dostal teplé pyžamko. Starosta to má jednodušší – začal pyžamkem, které má zase stejné s bráchou, na Mikuláše je teda ten krtkův kalendář a jinak tam má jednu dřevěnou hračku, jedno autíčko a zbytek jsou jeho dobroty – ovocné kapsičky, ovocné tyčinky a pár Brumíků. Čokoládu nebo želé bonbony zatím vůbec nezná. Kalendáře jsem balila asi tři hodiny a bylo toho přes celou sedačku🙂.

Jak si zdobíte domov? Napište mi do komentářů🙂.

A mějte krásný prosinec!

P.

Příspěvek byl publikován v rubrice Doma se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Naše adventní dekorace a kalendáře

  1. Sedmi napsal:

    Hezký, ale teda to jsi pojala ve velkém stylu🙂 u nás mají kalendář jen děti a spíš symbolicky…

  2. Martina Fraňková napsal:

    To je krása, klobouk dolů.

Napsat komentář

