Spála

Ahoj všichni!

Starosta měl minulý týden spálu. Byl to docela fičák.

Když jsem slyšela diagnózu, málem jsem odpadla. Vidina týdne v nemocnici na infekčním oddělení se mi jevila jako naprostý horor. On už byl asi pět dní předtím nachlazený, byli jsme u doktorky na prohlídce, napsala nám doporučené léky a odsávali jsme soplíky. Když už to vypadalo, že je rýma na ústupu a přestal kašlat, začala mu růst teplota. Jeden večer měl zvýšenou, další den odpoledne už horečku, kterou jsme sráželi Nurofenem a třetí den topil už od rána. Taky jsem mu našla dva nové spodní zuby, tak jsem byla tak nějak uklidněná, že nachlazení přešlo a teploty jsou k zubům. Nebylo by to ostatně poprvé. Poslední růst zubů provázely také dva dny teplot, které nečekaně přišly i odešly.

Tentokrát to ale mělo být jiné. U doktorky jsem nechala udělat CRP a rychlý Streptest – CRP vysoké a Streptest pozitivní. Tak mu koukla do krku, tam mandle jako balony. Přitom vůbec nezněl, že by měl napuchlý krk. Po vysvlečení už si doktorka byla s diagnózou jistá – začínající flíčky v podbřišku jí jen potvrdily podezření na spálovou angínu. Takže jsme jeli okamžitě do Krče na infekční oddělení na injekci penicilinu. Tam už se ze začínajících flíčků vytvořila regulerní vyrážka. Šlo to hodně rychle. Měla jsem utkvělou představu, že bude muset ležet v nemocnici na nějaké izolaci. Tak to už naštěstí neplatí. Jen jsme neměli se Starostou chodit do kolektivu. Naopak mi doktorka na infekčním řekla, ať Juniora pošlu do školky, aby byl s bráchou pro jistotu co nejmíň. Ale jestli to měl chytnout, už byl byl dávno nakažený. Ve středu večer malý Starosta tedy dostal první injekci penicilinu a hned ve čtvrtek ráno dostal další. Už po té druhé injekci přestal být infekční. Celkem měl penicilinové injekce tři a čtvrtou měl udržovací s postupným uvolňováním.

V sobotu jsem si vyloženě oddechla, protože to znamenalo, že máme spálu za sebou. Stačila rychlá diagnóza a okamžitý začátek léčby. Kdybych do nemocnice nejela a trvala na léčbě antibiotickým sirupem, měl by možná horečky ještě dnes. Takhle byl už první večer po první dávce penicilinu veselý, zase brebentil, horečka ustoupila a už se neobjevila.

Tak mi vrtá hlavou, proč moji spolužáci na základce museli být týden v nemocnici na infekčním, v té době zavření doslova na zámek, rodiče za nimi mohli jen přes sklo a všem bylo hodně smutno.

Máte nějakou zkušenost se spálou ať už u sebe nebo vašich dětí? Napište mi, jestli jste byli taky tak vystrašení z diagnózy.

Mějte krásný den! Já jdu zaťukat na dřevo, aby byli kluci zdraví.

P.

Příspěvek byl publikován v rubrice Kids se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Spála

  1. Sedmi napsal:

    Holky taky tusim mely spalovou anginu… kdyz jsme byli v Italii. Uz si to presne nepamatuju, ale urcite jsme v nemocnici nebyli a jen dostaly atb na doma… hlavne, ze uz jste ok…

  2. Ela napsal:

    u nás taky proběhla, v nemocnici jse nebyli a lečili jsme homeopaticky

Napsat komentář

