Všežravec

Ahoj!

Nedávno jsme byli na návštěvě, kde nám maminka tříletého klučíka řekla, že kromě dětského mléka a oběda její dítě nic nejí. Starosta během návštěvy zbagroval půlku velkého červeného hroznu (včetně zrníček), dýňový závin, zapečenou směs brambor, zeleniny a vepřového a ještě ochutnal kuřecí játra. Tak jsem se trošku zamyslela nad tím, jaké to asi je, když dítě nejí a jak mi odpadá obrovská starost a strach, když moje děti jedí.

Samozřejmě nejedí každý den stejné množství. Třeba Junior si doma někdy rád vymýšlí a naopak ve školce sní i sterilovanou červenou řepu a červené fazole k obědu (obojí jsem jako dítě nesnášela). Když jsou nemocní nebo Starostovi rostou zuby, tak je jídla také méně nebo chce spíš dětské mlíčko do flaštičky. Obecně ale jedí všechno a k jídlu mají pozitivní vztah.

U Juniora a stejně tak i nyní u Starosty jsem se snažila dávat přibližně do dvou let i Nutrilon. Starosta ho má půl litru za den – jako první snídani po probuzení a jako poslední uklidňující teplé mlíčko do bříška před spaním. Pořád jej pije z dětské flaštičky🙂. Junior jej ve dvou letech už nechtěl, i když jsme střídali jiné značky, navykl si na normální stravu a na večeři si oblíbil klasickou krupičku. Uvidíme, co Starosta. Naše dětská doktorka by samozřejmě nejradši viděla, kdybychom vydrželi s dětským mlékem až do tří let. Nelíbilo se jí, když jsem jí řekla, že dvouleté dítě večeří krupičku z kravského mléka. Přitom nám ji naši vařili možná už od půl roku věku. Její důvody samozřejmě chápu – dětský zažívací systém se vyvíjí a než bude připravený na plnohodnotnou stravu včetně kravského mléka, nějaký rok to trvá. Dále je tu pozitivní vliv dětských mlíček na imunitu – když vezmu náš Nutrilon, tak obsahuje vitamíny A, C a D a omega 3 mastné kyseliny, které mají pozitivní vliv na vývoj nervové soustavy. Navíc klukům chutná. Junior začal s příkrmy klasicky v 6. měsíci, ale kojenecké mléko dostal prvně až někdy v 11 měsících, kdy jsme končili s kojením. Starostu kojenecké mléko potkalo už ve 4. měsíci, když mi začalo docházet mateřské.

Kromě Nutrilonu mi Starosta snídá (mléko asi nepočítá jako jídlo…) müsli s bílým jogurtem. Dřív jsem mu kupovala dětské müsli, pak jsem mu dělala drcené vločky zalité kojeneckým mlékem a nakonec  stejně skončil se lžičkou v mojí misce. Takže jí se mnou zapečené müsli s jogurtem a někdy přidáme kromě sušeného i čerstvé ovoce. Na svačinku má vždy ovoce – banán nebo jablíčko, mandarinku. Kaki jednu dobu miloval a pak ho to ze dne na den přešlo. Na oběd potřebuje polévku – střídáme vývary s hustými dýňovými nebo brokolicovými. Všeho sní plný talíř. Pak jde buď spát nebo si dá rovnou druhý chod. Miluje těstoviny, když je udělám s rajčátky a lososem nebo tuňákem, vylizuje talíř. S rajskou je může taky, i s vajíčky. Minulý týden jsem dělala něco jako zeleninové karí s rýží a taky si dal plnou misku. Odpoledne pak má nějaký tvaroh nebo jogurt. První večeři má třeba toust s Lučinou a brusinkami nebo rohlík se šunkou a sýrem nebo mi sedí na klíně a ukazuje, co mu mám nabrat🙂. Snědl mi i olivy a kyselé okurky vyloženě miluje. Druhá večeře je pak zase o teplém mlíčku do bříška. To už je vykoupaný v župánku a měl by se u toho uklidnit.

Bohužel poslední dny vzaly všechny naše rituály za své – Starosta chodí a přes den odmítá spát. Večer se mu postýlka v půl deváté taky zrovna nezamlouvá🙂. Snad se to brzy vrátí do starých kolejí🙂.

Maminky, napište mi, jaké máte doma jedlíky. Do kolika let jste dávaly dětem batolecí mlíčka?

Mějte krásné pondělí a celý týden a díky, že sem chodíte číst!

Ahoj, Pavla😉

Na Nutrilon chodíme do Feedo.cz, kde jsou k němu pořád i nějaké dárečky. Díky za únorovou zásobu mlíčka! Text a fotky jsou moje vlastní.
Příspěvek byl publikován v rubrice Jídlo, Kids se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Všežravec

  1. Lenka napsal:

    Ahoj Pavli,
    u té kyselé okurky jsem se pobavila. Babu by byla schopná sníst celou zavařovačku místo oběda. S jídlem je to u nás jak na houpačce, teď zase zkouší kam až může zajít. Musím zaklepat, že většinou jí pěkně a hlavně téměř vše. Teď si často dělám jídla s červenou řepou a tu mi ujídá ze salátu. A co má stejné jsou polívky, vývar a dýňovou přímo zbožňuje. Je pravda, že potom jí hůř druhé jídlo, takže se snažím nepřehánět to s množstvím, aby to bylo vyrovnané. Teď jsem dělala rychlovku – špenátový krém s bramborem, uvařila jsem ji, rozmixovala, dala trošku smetany a Babu chtěla dokonce přidat🙂
    Tak ať jim to zůstane, lepší než řešit že děti nic nejí

  2. Lucie S. napsal:

    Ahoj Pavli, Tve prispevky sleduji od zacatku co jsem otehotnela a strasne bavi, Tvuj nahled na zivot a vychovu tvych chlapaku je super a normalni a to se ted malo kdy vidi, na zaklade Tebe jsem si zacala psat taky svuj osobni blog😉.
    Zizala ma za chvili 10 mesicu a taky uz sni kde co a od zacatku prikrmovani (6.mesice), je velka gurmanka a sni mne uplne vsechno, babicky ji strasne rady krmi, protoze je to opravdu vdecny stravnik. Zustala jsem s ni sama a jeji otec ma zenskou, co je posledla zdravou stravou a vyzivovym poradenstvim a tak me neustale krmi moudrama co by mela jist a nemela a to me neuveritelne irituje. Tvrdi mi, ze piskoty vubec, mlecne vyrobky vubec, max kvalitni recky jogurt, prikrmy ve sklenickach spatne apod. Jsem zvedava az se jim narodi to jejich, jak jim bude jist, verim, ze kdyz budou nestastni, ze neji, ze budou radi, kdyz sni alespon ten piskot.
    Jinak Zizala stale take mlicko, rano po probuzeni, pred spanim a stale jeste jedno v noci, pak ma rada ovoce, hlavnr kdyz ji udelam nedoslazovany mix jako presnidavku. A je polivkova, takze vyvary a huste polivecky ty vedou🙂 Nase lekarka je zastance, ze do roku by mela zkusit vsechno, takze taky zkousi, nejak se toho nebojim. Uz dedovi ukradla i kus speku, mastna byla az za usima, ale vzit si to nenechala, cucala to jako dudlik🙂 Nad musli uz jsem taky premyslela, pokukuje po nem kdyz ho snidam ja🙂 Taky zboznuje salatovou okurku, jelikoz uz vlastni 6 zubu jde ji to cim dal vic🙂.
    Dekuji za Tve clanky, alespon se necitim jako spatna matka.
    At jsou kluci i cela Vase rodina zdrava.
    Lucie a Zizala (Julie)

    • Luci, moc děkuji za krásný komentář! Jsem moc ráda, že jsem tě mohla inspirovat ke blogu a že jsi se v mých příspěvcích „našla“. Vždy to potěší.🙂 No je fakt, že biomatky sem nejspíš nechodí. A s tím jídlem, zákazy a příkazy máš pravdu, moc v tom nejedu. třeba nedávno jsme si s kamarádkou říkaly, že nebudeme šílet kvůli bio stravě a lítat po trzích nebo kde. Dětské skleničky jsou hodně kontrolované, dělají se pořád rozbory, žádná firma se na to nevykašle, protože by to byl obrovský průšvih. Takže nad nimi nelámu hůl a pořád mám pár v záloze na cestování a jiné nouzové dny. Třeba ve vesnici vedle našich se pěstují jablka pro Hamé – Hami příkrmy. Nestříkají se, jsou fakt moc dobrá, občas je máme i jen tak na jídlo přímo ze sadu. No a naši a jejich zahrádka – párkrát ročně postřik něčím z vinohradu – když se stříká víno, vemem to všechno, ne? a tak… takže někdy člověk ani neví, co má na zahrádce.
      Děti s dospělým jídlem jsou srandovní. starostovi nevadí ani tvarůžky :-))))).
      Luci, mějte se se Žížalkou moc fajn a dejte o sobě zase vědět🙂
      A napiš mi, jak se jmenuje blog!
      papa P.

  3. Ela napsal:

    U nás jsme kojenecký mlíko úplně vynechali, do nějakých 18m byly děti na mateřskym a pak přešly na kravský, neviděla jsem důvod proč jim kupovat UM..
    Jinak máme všechny děti žravý, je neuvěřitelný kolik toho snědí a neumím si představit, že budu dítě přemlouvat a prosit, aby jedlo.. na druhou stranu jsem přesvědčená, že přijde doba, kdy nás prostě sežerou :-))

  4. Vanilka napsal:

    Mně diskuze „UM vs kravské mléko“ trochu rozčilují. To je jako „očkovat vs neočkovat“ nebo „boty s pevným kotníkem vs žádné boty“… Já dávala UM mezi 10. a 18. měsícem, pak přešla na kravské. Žádné zažívací potíže z toho neměl, tak to asi snáší dobře. Neřekla bych, že je mléko tak škodlivé, jak dnes někteří lidé tvrdí. Prostě to záleží na člověku: někdo ho snáší líp, někdo vůbec. Na UM mi vadilo, jak podivně smrdí 😀 a dlouhý seznam ingrediencí, z nichž jsem většině moc nerozuměla. Na krabici obyčejného mléka tento problém nemám 😀

  5. Erika napsal:

    Ahoj Pavli, máš opravdu kliku jak ti kluci krásně basti! Mám tříletou holčičku, která jedla do roka a půl krásně, ale pak měla docela velké zdravotní problémy a od té doby s jídlem dost bojujeme. Já říkám díky bohu za UM, kojila jsem jen dva měsíce, takže bychom se bez něj neobešly a dodnes jsem ráda, že když mi zrovna všechno jídlo odmítá, tak aspoň díky tomu sunaru do ní nějaké ty kalorie dostanu. A poslední dobou ji zachutnaly banány, to mám druhé Vánoce ☺
    Moc pěkný článek!

    • Ahoj Eriko, určitě malá nestrádá, neboj. Držím palce, ať už je po zdravotní stránce jen líp! Banány klukům taky jedou. Jedno z prvních Starostových slov, kterým šlo hezky rozumět byl „babán“😀 Měj se hezky! P.

Napsat komentář

