Pole Dance

Ahoj!

Na mém Instagramu jste mohli vidět fotku, jak jsem jela na první lekci do studia Pole Dance Vyšehrad. Byla jsem hezky vyklepaná, celý den jsem přemýšlela, jak se na tyči udržím, jestli budu schopná zvednout aspoň jednu nohu nebo jak to bude probíhat. V autě po cestě na lekci moje nervozita nabrala obřích rozměrů a nejradši bych se neviděla. Ale (!) když jsem do studia přišla a dívala se na holky, které tančily na dřívější hodině, nervy mě přešly a jen jsem užasle zírala.

Holky i dámy ve zralejším věku předváděly u tyče neskutečně ladné prvky. Všem to tak lehce šlo. Bylo vidět, že jsou na různých úrovních, ale přesto se všechny snažily dělat to nejlepší, trenérka mezi nimi procházela a každé radila, kontrolovala je. Když jsem se zaměřila na jejich postavy, objevila jsem jednu vyloženě hubenou a asi dvě štíhlé slečny. Zbytek přítomných dam měl ryze ženské tvary. Všechny byly v krátkých topech a kraťáskách a vypadaly ohromně žensky.

Když tyto dámy docvičily, následovala moje hodina… Nervozita už mě sice opustila, ale malá dušička ve mně přeci jen zůstala. Při převlékání jsem zjistila, že legíny ke kolenům asi nebudou to pravé ořechové. Ale přeci jen – na první lekci se nebudu věšet na tyč, tak třeba mi to projde… No čtěte dál😉. V šatně jsem se ještě stihla jedné paní zeptat, jestli je to těžké a jak moc ji po první lekci bolelo tělo. Tak prý bolelo hodně, ale zas tak strašné to není. Dobře tedy, jdu na to!

Trenérka Veronika byla moc příjemná dáma ve středním věku s krásnou vysportovanou postavou. Pole Dance se věnuje zhruba 5 let a studio zakládala proto, aby ukázala zralým ženám, že lze sportovat v jakémkoliv věku či s jakoukoliv postavou a že pole dance je zábava. Dodám, že i dřina, ale sportovní postava nebo fyzička není podmínkou. Na každé lekci tělo zesílí, postupně posilujete, otlačují se místa, kterými se držíte tyče. Ale u kterého sportu ne? Když jsem hrála v létě tenis, měla jsem na pravé dlani mozoly. Nebo při golfu? Ani nemluvím.🙂

Tak zpátky k mojí lekci. Trenérku jsem varovala, že jsem nikdy předtím pole dance nezkoušela🙂. Začaly jsme tedy základním postojem u tyče, kdy je jedna ruka natažená co nejvýše, druhá je v bok a stojíte na špičkách se zpevněným středem těla. No, to jsem zvládla. Další prvek byl chůze okolo tyče. Na špičkách s rukou co nejvýše jsem začala chodit okolo. A při druhém kroku už jsem špičky povolila a poslední krok jsem měla paty na zemi. Takže znovu a na druhou stranu, aby se člověk nevytahoval jen za jednou rukou. Pak mi Veronika ukázala obkroužení tyče – držela se jednou rukou nahoře, druhou zhruba pod prsy, vyšvihla nohu do strany a obkroužila celou tyč a stoupla si zase na stejné místo. Když jsem to zkoušela, udělala jsem zase asi 3 kroky😀. Ukázala mi grif s vyšvihnutím nohy a nakloněním těla dopředu a pak mi to šlo líp. Ale nejlíp jsem tento cvik udělala až na konci hodiny, až jsem byla s tyčí trochu obeznámená. Dál jsme zkoušely otočku s koleny na tyči. To už bylo ve vzduchu!!! Jedna ruka co nejvýš na tyči, druhá se držela v úrovni prsou, jedno koleno se dalo z boku k tyči a druhé se přidalo z druhé strany tyče. Špičky byly ve vzduchu a celé tělo obkroužilo tyč. Neskutečné. Zkoušela jsem to asi 5x na každou stranu a nakonec mi to šlo! Měla jsem ohromnou radost, že se dokážu držet ve vzduchu, rotovat a zvládnout aspoň jeden cvik! Obrovsky mi to zvedlo náladu🙂.

Nebudu popisovat každý cvik, ale došlo i na kraťásky!!! Postupně jsem si vyzkoušela i „židličku“ – kdy jsem se držela oběma rukama tyče a moje tělo s pokrčenými nohami bylo vedle tyče. Sice jen vteřinu, ale snažila jsem se. Veronika si vedle tyče vyloženě sedla a pouze pomocí pohybu v ramenou odtlačovala tělo od tyče. Zkoušela jsem si i na tyči „sednout“ – byl to cvik, kdy si jednu nohu omotáte okolo tyče a druhou nohu přehodíte přes koleno, jako kdybyste seděli na barové židličce. Tyč svíráte mezi stehny. Držet se pak prý člověk nemusí😀. No já měla při tomhle cviku problém dát nohy do takové páky, abych se vůbec udržela a neskutečně mě pálila kůže na stehnech. Veronika mi pak říkala, ať zatnu zadní svaly na stehnech. Bože můj, ani nevím, že tam nějaké svaly jsou a že se dají zatínat! Pro mě je to všechno tuk, co tam nemá co dělat. No tak po několika pokusech jsem zjistila, že i s tímhle masem dokážu pohnout. Ale byla to sranda. Tak sed na tyči mi moc nešel, přiznávám. No a nakonec jsme zkoušely „véčko“ – vnitřní ruka držela v podpaží a dlaní tyč, vnější ruka se držela tyče nad ní, tělo bylo před tyčí a nohy se měly vytáhnout dopředu a držet roztažené do písmene V. Váhu drží ruce, o zdvih nohou se postarají břišní svaly a přední svaly na stehnech. No nepřála bych vám to vidět😀. První pokus byl… pokus. Až napodruhé nebo napotřetí jsem zvedla nohy trochu dopředu, ale nezvládla jsem udržet podsazenou pánev s nohami vystrčenými dopředu. O natažených nohou taktně pomlčím. Udělala jsem nakonec asi tři pokusy, kdy se mi to podařilo líp. A už jsem nemohla. Ona taky celá lekce uběhla rychle jako blesk.

Na konci mi Veronika ukázala ještě pár otoček, které vychází ze základního kroku okolo tyče a končí třeba záklonem. Jsou to krásné elegantní pózy, které zvládne každá žena.

Když to shrnu – byla jsem odrovnaná, ale šťastná, že jsem se dokázala udržet a že jsem dokonce zvládla nějaké cviky.

Veronika mi pak ještě chvilku povídala o jejich centru. Hlídají tam i děti (po předchozím objednání), dá se chodit na celý kurz a nebo přijít jen na otevřenou hodinu, na které jsem byla já. Cvičí tam už i malé holčičky až po zralé ženy. Lektorky jsou některé víc zaměřené na silové cviky, jiné na taneční. Každý si může najít tu svoji hodinu, na které se může cítit dobře.

Já jsem tam rozhodně nebyla naposled. Až budu chtít znovu zažít ten pocit štěstí a hrdosti, půjdu to zkusit znovu  ;-).

Co vy a pole dance? Zkoušeli jste to někdy? Jestli ne a jste zvědavé, jaké to je, zkuste aspoň první lekci. Věřím, že vás to chytne. Ten pocit se nedá popsat🙂.

Mějte se krásně a díky, že si sem chodíte číst!

Ahoj, Pavla😉

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Wellness se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Pole Dance

  1. Jiřina napsal:

    Já měla podobný pocit po první lekci fly jogy. A je z toho láska a to věrná a na celý život. Dokonce už se manžel smířil s myšlenkou sítě vysící v obýváku. Jak já se těším!!! Děkuji za další milý článek, měj se krásně. Jiřina

  2. Ivana Holková napsal:

    Ještě než jsem otěhotněla, tak jsem na tyčku chodila pravidelně a je pravda, že člověk po nějkaém čase zvládne cviky, o kterých se mu ani nesnilo. Jen ty modráky by nemusely být tak hrozný:) Ale je to individuální a kůže si po nějakém čase zvykne. Až bude trochu čas, tak bych chtěla začít zase.

Napsat komentář

