Velikonoční nádivka a mazanec

Ahoj!

Včera jsem pekla velikonoční nádivku a mazanec a náramně se to povedlo. Tak jsem si říkala, že se možná bude někomu hodit recept…?🙂

Velikonoční nádivka

4 starší rohlíky
3 vejce
2dcl mléka
hrst nasekané pažitky a petržele
3 stroužky česneku
100g slaniny
sůl
2 lžíce strouhaného parmazánu
bílky, které zbyly z receptu na mazanec

Nakrájela jsem rohlíky na malé kostičky, přidala nakrájenou slaninu, bylinky, vajíčka, osolila a postupně přidávala mléko, jak jej do sebe rohlíky nasávaly. Nakonec jsem prolisovala česnek a vše promíchala. Chtěla jsem to dát v tenké vrstvě na teflonový plech, ale pak jsem uviděla plech s formičkami na muffiny… takže jsem směsí naplnila papírové košíčky s velikonočním motivem🙂. Mezitím jsem udělala těsto na mazanec a zbyly mi 3 bílky, tak jsem do nich nastrouhala parmazán a nalila na každý košíček s nádivkou. Při pečení se vše krásně propojilo. Je to takový recept – co dům zrovna dal… Ale nádivka se povedla a je moc dobrá🙂.

Velikonoční mazanec

Mazanec jsem pekla poprvé, proto jsem potřebovala nějaký recept. Při hledání na internetu jsem všude viděla recepty z půl kila mouky, to bychom jedli týden… nakonec jsem narazila na Kitchen And The City, podle které jsem mazanec nakonec pekla. Jen je teda bez mandlí. Tady je její recept:

350 g hladké mouky
20 g droždí
80 g cukru krupice
180 ml vlažného mléka
3 žloutky
100 g rozpuštěného másla
špetka citrónové kůry
1/2 vanilkového lusku
špetka soli
100 g rozinek namočených v rumu + 1 lžíce hladké mouky
100 g celých oloupaných mandlí
1 vejce na potření
Kvásek:
Rozdrobte droždí v hrnečku, přidejte cukr, 2 lžíce vlažného mléka a lžíci mouky, promíchejte a dejte na teplé místo vzejít kvásek.
Ve větší míse mezitím smíchejte prosátou mouku, citrónovou kůru, cukr, sůl, semínka z vanilkového lusku, přidejte v másle rozmíchané žloutky a  kvásek. Postupně přilévejte mléko, než získáte vláčné těsto. Vypracujte  bochánek, poprašte moukou a nechte v míse kynout na teplém místě 2 hodiny. Po hodině kynutí přidejte do bochánku rozinky poprášené hladkou moukou, zapracujte a dejte znovu vykynout.

 

Vykynuté těsto znovu pořádně prohněťte, vytvarujte bochánek a přeneste na plech vyložený pečícím papírem. Nechte kynout dalsích 30 minut pod igelitem. Poté ho potřete rozkvedlaným vajíčkem a posypte mandlemi, nůžkama nastřihněte do tvaru kříže a vložte do vyhřáté trouby na 220°C péct, po 10 minutách stáhněte teplotu na 160 a pečte přibližně dalších 30-40 minut, záleží na troubě. Nejlepší je test špejlí,jestliže Vám na špejli nezůstane žádné těsto, mazanec je hotový.
Ještě mě napadá – kromě mandlí jsem neměla ani vanilkový lusk, tak jsem přidala vanilkovou esenci z Marks&Spencer. Jo a při zadělávání kvásku jsem se ukázala jako totální kuchyňský antitalent, protože když bylo v receptu cukr, tak jsem tam nasypala všechen cukr, co byl v receptu… No tak dobře… A taky nemám robot na hnětení těsta, ale to je detail, se kterým jsem se naučila žít. A přesto se povedl😀. Koukněte na fotky.

A užijte si krásné Velikonoce!

Ahoj, Pavla

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Jídlo se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Velikonoční nádivka a mazanec

  1. Jana napsal:

    Nádherný domek, obdivuji dědečka🙂 Jinam mazanec příště udělám z tvého receptu, mě se nepovedl, respektive povedl, ale nebyl dobrý…jak říkáš dělala jsem z půl kila mouky :d

Napsat komentář

